Auto News

«Βλάπτει» τελικά η πτώση στις πωλήσεις των μοντέλων diesel;

Η πανευρωπαϊκή μείωση στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. έχει αυξήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των στόλων στα επίπεδα του 2015!

Οι στόχοι της ΕΕ όσον αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα επιβατηγά οχήματα, είναι πολύ υψηλοί. Συγκεκριμένα, από το 2020 θα επιτρέπεται να εκπέμπει κατά μέσο όρο ο στόλος των αυτοκινήτων κάθε εταιρείας μόνον έως 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο διαδρομής, ενώ το όριο βρίσκεται μέχρι στιγμής στα 130 γραμμάρια. Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της εταιρείας Jato Dynamics αυτός ο στόχος κρίνεται μάλλον ανέφικτος για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς παρατηρείται μία αντίστροφη τάση στις εκπομπές ρύπων. Το μέσο ευρωπαϊκό Ι.Χ. κατέγραφε συνεχώς μειωμένες εκπομπές ρύπων από το 2007 έως το 2016, οπότε έφτασε στην τιμή των 117,8 γρ. ανά χλμ. Ωστόσο από το 2017 η τάση μετατράπηκε από καθοδική σε ανοδική και εφέτος κυμαίνεται η μέση εκπομπή CO2  στα 120,5 γρ./χλμ, δηλαδή  είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη του 2015!

Η κύρια αιτία αυτής της αρνητικής εξέλιξης εντοπίζεται στη μειωμένη ζήτηση για πετρελαιοκίνητα επιβατηγά οχήματα. Η έρευνα της Jato Dynamics επιβεβαιώνει, ότι οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ντιζελοκινητήρες παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες των κινητήρων βενζίνης και μάλιστα κατά μέσο όρο 3,2 γρ. CO2  ανά χιλιόμετρο. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της Jato Dynamics, Φελίπε Μουνιόζ, «η θετική επίδραση των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στις εκπομπές ρύπων αποδυναμώθηκε, επειδή η ζήτηση για αυτά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια. Αν συνεχιστεί αυτή η τάση και δεν επιταχυνθεί η ένταξη οχημάτων με εναλλακτικές μορφές κίνησης, θα πρέπει να λάβει ο κλάδος δραστικότερα μέτρα, για να πετύχει τους στόχους του.»

Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα στις εξελίξεις, που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Να σημειώσουμε, ότι μέχρι τον Νοέμβριο του 2011 απαγορευόταν η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στις ευρύτερες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, οπότε τα μερίδια αγοράς για τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας φυτοζωούσαν σε ποσοστά κάτω από 4%. Αμέσως μετά την άρση της απαγόρευσης είχαμε μία εκρηκτική άνοδο και φτάσαμε να αναλογούν δύο στις τρεις ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών οχημάτων στα diesel. Σήμερα έχει πέσει αυτό το ποσοστό περίπου στο ένα στα τρία και βαίνει συνεχώς μειούμενο.

H υπέρβαση των ορίων που έχει θεσπίσει η ΕΕ, επικρέμεται σαν δαμόκλειος σπάθη με τη μορφή δρακόντειων προστίμων πάνω από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Για κάθε επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα πάνω από το όριο των 95 γρ. θα κληθούν να πληρώσουν 95 ευρώ πρόστιμο ανά καινούριο όχημα! Εκτιμάται ότι σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα θα φτάσει το συνολικό ύψος του προστίμου για όλες τις εταιρείες αυτοκινήτου, που θα υπερβούν τα όρια, περίπου στα 35 δισεκατομμύρια ευρώ. Και αυτό θα μετακυλιθεί βεβαίως στον τελικό αγοραστή, που θα πληρώνει ακριβότερα το νέο του αυτοκίνητο.

Related posts

H χρυσή ενδεκάδα της έκθεσης «Αυτοκίνηση Anytime 2019»

4press

Οδηγούμε στην Αττική το υβριδικό Mitsubishi Outlander PHEV

4press

Η κινεζική Geely αγόρασε το 50% της smart

4press