Auto News

Πιο ρυπογόνα από τα λεωφορεία τα ηλεκτρικά πατίνια

Μπορεί να μην εκπέμπουν τα ηλεκτρικά πατίνια κατά την κίνησή τους διοξείδιο του άνθρακα, ωστόσο –σύμφωνα με αμερικανική έρευνα- δεν είναι καθόλου φιλικά προς το περιβάλλον.

Τα ηλεκτρικά πατίνια θεωρούνται ένα αμφιλεγόμενο μέσο μετακίνησης, αν και αποτελούν πλέον μία συνηθισμένη εικόνα στους δρόμους όλων των μεγαλουπόλεων. Πολλοί πεζοί τα θεωρούν ενοχλητικά, καθώς κινούνται και σταθμεύουν σε πεζοδρόμια, ενώ και η κυκλοφορία τους στους δρόμους εμπεριέχει μεγάλους κινδύνους. Μέχρι σήμερα πιστεύαμε, ότι τα e-Scooter είναι φιλικά προς το περιβάλλον, ωστόσο και αυτό ανατρέπεται από μία έρευνα του αμερικανικού πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Στην έκθεση, που δημοσιεύθηκε αρχές Αυγούστου στο επιστημονικό περιοδικό ‘’Environmental Research Letter’’,  συγκρίνουν οι ερευνητές τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των ηλεκτρικών πατινιών με τις αντίστοιχες άλλων μέσων μετακίνησης. Οι συντάκτες της έκθεσης έλαβαν υπόψη τους τις εκπομπές CO2 στον συνολικό κύκλο ζωής των οχημάτων, όπως π.χ. κατά την παραγωγή τους, τη χρήση τους, την ανακύκλωσή τους και όχι μόνον κατά την κίνησή τους. Με βάση λοιπόν το επονομαζόμενο ‘’Life-Cycle Assessement’’ δεν είναι τα e-Scooter κατά κανένα τρόπο φιλικά προς το περιβάλλον, αν και κατά την κίνησή τους εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.

Τα ηλεκτρικά πατίνια χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια, η παραγωγή της οποίας δημιουργεί ρύπους, όμως πολύ μεγαλύτερη ρύπανση προκαλούν οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους, η διαδικασία παραγωγής τους και η μεταφορά τους, καθώς τα περισσότερα από αυτά παράγονται στην Κίνα και εξάγονται σε όλες τις γωνιές του πλανήτη. Επίσης, επιβαρύνουν το περιβάλλον με εκπομπές CO2 από τις καθημερινές μεταφορές τους από διάφορα σημεία των πόλεων στους σταθμούς φόρτισης των μπαταριών τους. Ένα άλλο αρνητικό σημείο, αποτελεί η πολύ μικρή διάρκεια ζωής των e-Scooter, που περιορίζεται γύρω στα δύο χρόνια και είναι πολύ συντομότερη από εκείνη των υπόλοιπων μέσων μετακίνησης.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη αμερικανική μελέτη, εκπέμπει ένα ηλεκτρικό πατίνι περισσότερο CO2 ανά μίλι σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο λεωφορείο γεμάτο με επιβάτες, ωστόσο επιβαρύνει την ατμόσφαιρα μόνον με τη μισή ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα συγκριτικά με ένα Ι.Χ. Ακόμη και έτσι όμως, οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι τα e-Scooter αποτελούν την πιο ρυπογόνα επιλογή, όταν ρώτησαν τους χρήστες τους στην πόλη Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας για τους λόγους και τις καταστάσεις, όπου τα χρησιμοποιούν. 

Η έρευνα απέδειξε, ότι μόνον το 34% των ερωτηθέντων θα είχε επιλέξει το αυτοκίνητο, αν δεν είχε χρησιμοποιήσει ηλεκτρικό πατίνι. Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων θα είχε προτιμήσει ένα άλλο μέσον μετακίνησης, φιλικότερο προς το περιβάλλον, όπως το λεωφορείο, το ποδήλατο ή ακόμη και τα πόδια του. Μάλιστα, το 7% δήλωσε, ότι δεν θα είχε μετακινηθεί καν, αλλά θα είχε μείνει σπίτι του!

Related posts

Autobahn: Όριο ταχύτητας στα 100 χλμ./ώρα λόγω του καύσωνα στη Γερμανία!

4press

ΒΙΝΤΕΟ:Τόσο εύκολα και γρήγορα έκανε φτερά ένα τζιπ 70.000 ευρώ

admin

Η πρώτη ηλεκτροκίνητη Porsche έχει 760 άλογα! (pics & vid)

4press