Auto News

Το Audi Q4 E-tron παίρνει μορφή

Δες πότε θα κάνει το ντεμπούτο του το αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Εντυπωσιακές γραμμές, άψογα λαξευμένες επιφάνειες και στοιχεία quattro που δεν περνούν απαρατήρητα είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το Q4 e-tron, που αποκαλύπτεται στις 14 Απριλίου. Το νέο compact SUV φέρνει τις γραμμές που παρουσίασε το Audi Q4 concept car στις αρχές του 2019, σε ένα μοντέλο παραγωγής. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, πρέπει να αναλάβει ενεργό ρόλο η ομάδα κατασκευής των γιγάντιων μηχανουργικών εργαλείων της Audi, των ειδικά σχεδιασμένων μητρών, κοπτικών και άλλων τμημάτων που προσαρτώνται στις πρέσες και που δίνουν σχήμα στο μέταλλο. Η ομάδα μεταφράζει τις ιδέες των σχεδιαστών σε τελικά προϊόντα και τις συγκινήσεις του design σε σχηματοποιημένα φύλλα μετάλλου, με απόλυτη ακρίβεια.

side

Απ’ όποια πλευρά κι αν το αντικρύσεις, αν και ακόμα καμουφλαρισμένο, το εκφραστικό design του Q4 e-tron αναδεικνύεται. Το πλαϊνό πάνελ του coupé μοντέλου, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πόσο περίπλοκη είναι η κατασκευή του οχήματος. Για παράδειγμα, σημαντική πρόκληση αποτελεί μια μικρή περιοχή στο πίσω μέρος – η κολόνα D ενώνεται χωρίς εμφανές ίχνος ραφής με το πλευρικό άκρο στην κορυφή, ενώ την ίδια στιγμή μία αεροτομή εκτείνεται προς την αντίθετη κατεύθυνση και προς το τμήμα που βρίσκεται πάνω από τον θόλο του τροχού, για να «σβήσει» τελικά πάνω από το τρίτο φως.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των μηχανουργικών εργαλείων εμπλέκεται από πολύ νωρίς, στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης και εξετάζουν προτάσεις με βάση την εμπειρία τους σχετικά με τη δυνατότητα υλοποίησης. Για το Q4 e-tron, η κατασκευή των μηχανουργικών εργαλείων μοιράστηκε στα δύο εργοστάσια της Audi στη Γερμανία – οι ειδικοί από το Ingolstadt ανέλαβαν τα πλαϊνό πάνελ, τις πόρτες και την οροφή, ενώ οι συνάδελφοί τους στο Neckarsulm το καπό και την πέμπτη πόρτα.

metalla

Στην κατασκευή μηχανουργικών εργαλείων της Audi η πολύπλοκη λειτουργικότητα συναντάται με την ασυμβίβαστη ακρίβεια και τα βαρέα μέταλλα. Κάθε μία από τις πρέσες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των πλευρικών πάνελ είναι ένας κολοσσός από χυτοσίδηρο – μήκους περίπου 4,5 μέτρων, πλάτους 2,4 μέτρων και ύψους 1,35 μέτρων, βάρους έως 47 τόνων. Είναι το προϊόν δεκάδων χιλιάδων ωρών χειρωνακτικής εργασίας και αποτελούνται από έως και 500 μεμονωμένα εξαρτήματα, από τα έμβολα, τις μήτρες και τα κοπτικά που δίνουν μορφή στο μέταλλο και που ζυγίζουν αρκετούς τόνους μέχρι τους πίρους, τους κοχλίες ασφάλισης και τα μπουλόνια με βάρος κάτω από ένα κιλό. Κάθε τέτοιο εργαλείο απαιτεί αρκετούς μήνες για να συναρμολογηθεί.

Όταν η μαζική παραγωγή βρίσκεται σε λειτουργία, οι πρέσες του Zwickau χρειάζονται συνολικά έξι στάδια για να σχηματίσουν το πλαϊνό πάνελ, το καθένα χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο μηχανουργικό εργαλείο. Μεταξύ αυτών, ειδικές δαγκάνες μεταφέρουν το φύλλο μετάλλου από τη μία πρέσα στην άλλη. Η πρώτη σχηματίζει τα όρια του φύλλου μετάλλου στο επιθυμητό σχήμα και οι επόμενες χρησιμοποιούνται για να κόψουν και να τριμάρουν κατάλληλα, για παράδειγμα στην περιοχή που περιβάλλει τα πλευρικά παράθυρα, για να δημιουργήσουν τις λεπτές ακμές και τις γραμμές, τις οπές συναρμολόγησης, τις υποδοχές και όλα τα περίπλοκα κοψίματα που είναι απαραίτητα για τις επόμενες διαδικασίες συγκόλλησης και μορφοποίησης στην κατασκευή του αμαξώματος. Επειδή το φύλλο τείνει ενίοτε να πετσικάρει ελαφρά, επαναδιαμορφώνεται συνεχώς, σε κάθε βήμα εργασίας. Αυτό που στην αρχή της διαδικασίας είναι επίπεδο και άμορφο, εμφανίζεται στο τέλος του κύκλου ως τρισδιάστατο πάνελ, με εμφανή τον υψηλότερο βαθμό ακρίβειας στην κατασκευή και το σύγχρονο design.

Η ηλεκτρική επίθεση της Audi αυξάνει ρυθμό, με το Q4 e-tron να ακολουθεί τα βήματα των μεγάλων SUV της Audi, του e-tron και του e-tron Sportback, καθώς και του e-tron GT, του ηλεκτρικού σπορ μοντέλου επιδόσεων της μάρκας που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Το Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και γρήγορα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς, την κατηγορία των compact SUV, προσφέροντας μια τεχνολογικά προηγμένη πρόταση στον κόσμο της premium ηλεκτρικής κινητικότητας.

front

Related posts

iDrive 8: Αυτή είναι η νέα γενιά infotainment της BMW

4press

Το EQS της Mercedes αναμένεται να βάλει «φωτιές» στην Tesla

4press

Δείτε μία… εμφατική επιστροφή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου [video]

4press