Ειδήσεις

Πως οι καταναλωτές δεν θα χάνουν το λογαριασμό με τις τιμές των super markets μέσω κοινοτικής οδηγίας

Έρχονται οι «καθαρές τιμές»

Τα πάνω κάτω έρχονται στις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Προ των πυλών είναι Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία θα επιβάλει «καθαρές τιμές» στις αλυσίδες τροφίμων δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν την πραγματική τιμή για την αξία του προϊόντος ενώ σήμερα οι πραγματικές τιμές χάνονται με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην έχει σαφή εικόνα για την αξία του προϊόντος που αγοράζει.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο καθεστώς αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 καθώς πρόκειται για Οδηγία ενσωμάτωσης στην ελληνική νομοθεσία και θα απαιτηθεί κάποιος χρόνος για να εκδοθούν εγκύκλιοι εφαρμογής από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων .
Το BN μίλησε με προμηθευτές αλυσίδων σούπερ μάρκετ με την γνωστοποίηση της Οδηγίας αμέσως αναφέρθηκαν στην Οδηγία που προβλέπει την εξόφληση των προμηθευτών σε εξήντα ημέρες αλλά δεν εφαρμόζεται
Ωστόσο στην υλοποίηση της «καθαρής τιμής» στα ράφια των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές που θα αποκτήσουν εικόνα για την πραγματική λιανική τιμή.

Συγκρίσιμα μεγέθη

Το νέο περιβάλλον τιμών θα οδηγήσει σε πιο συγκρίσιμα μεγέθη ανάμεσα στις αλυσίδες τροφίμων , οι οποίες διαφημίζουν προσφορές και τιμές χαμηλότερες έναντι του ανταγωνισμού , οι οποίες δεν είναι σταθερές και η τιμή επανέρχεται όταν φύγει η προωθητική ενέργεια από την προμηθευτή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πολιτική για «καθαρές τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχει έρθει αρκετές φορές στο προσκήνιο με την πρόθεση να εισέλθει στο στάδιο της υλοποίησης .
Αντίστοιχα σχέδια είχαν εμφανιστεί πιο έντονα το 2013 αλλά και παλαιότερα αλλά δεν υλοποιήθηκαν.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων εκτιμά ότι η εφαρμογή της Οδηγίας θα φέρει διαφάνεια στην αγορά και θα διαμορφώσει ένα συγκρίσιμο περιβάλλον ανάμεσα στις αλυσίδες.
Την ίδια στιγμή το αρμόδιο υπουργείο προωθεί διάταξη που θα υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να δίνουν καθημερινά τιμές στην ιστοσελίδα e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων όπως και οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων.
Ο γενικός γραμματέας κ. Πάνος Σταμπουλίδης στο χρόνο λειτουργίας της πλατφόρμας διαπίστωσε ότι στην ενημέρωση των τιμών υπήρχε ανακολουθία και η ανταπόκριση δεν ήταν η αναμενόμενη με αποτέλεσμα να ορίζει σαφώς ότι οι εταιρείες τροφίμων με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ το χρόνο θα δίνουν στοιχεία για τις τιμές ανελλιπώς και για μεγάλο εύρος προϊόντων.

Related posts

Πάτρα :Τεστ κορωνοϊού στους δασκάλους ενόψει του ανοίγματος των σχολείων

4press

Προστασία α΄ κατοικίας: «Εξαφανίστηκαν» 41.000 δανειολήπτες -Τους ψάχνουν με mail

4press

ΠΑΤΡΑ: Διαγωνισμός για το Κέντρο Φιλοξενίας Ατόμων με Αυτισμό

4press