Μουσικά Άρθρα

Η Σεβαστή – Ειρήνη Έλληνα στα Μουσικά Άρθρα

Επιμέλεια Μαριλένα Καλογεράκη

E-mail: mariaelenhk@gmail.com

«Η μουσική στην ειδική αγωγή»

Μέσα από το σημερινό μουσικό άρθρο θα «ταξιδέψουμε» στον κόσμο της ειδικής αγωγής, όπου θα γνωρίσουμε διάφορες διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες. Η ιδιοκτήτρια του κέντρου ειδικής αγωγής «Μαθαίνω Εύκολα» κατάφερε να κάνει αυτή τη μικρή φράση πράξη μέσα από την αγάπη της για το επάγγελμά της και παράλληλα στέκεται δίπλα στους γονείς μέσα από τις εκπομπές της στο κανάλι Θαρρί της Ρόδου. Επιπλέον, μας εξηγεί τη χρήση και τη σημασία της μουσικής στην ειδική αγωγή. Ας γνωρίσουμε τη Φιλόλογο, Ειδική Παιδαγωγό MSc και υποψήφια διδάκτωρ επιστημών αγωγής κυρία Σεβαστή-Ειρήνη Έλληνα.

Το επάγγελμά σου ήταν αρχικά φιλόλογος. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να εξειδικευτεί στην ειδική αγωγή;

Η αγάπη μου για την ειδική αγωγή προέκυψε εντελώς τυχαία. Δε γνώριζα καν την ύπαρξη της ειδικής αγωγής, δεν είχα εστιάσει ποτέ έως τότε στο γεγονός ότι τα άτομα και τα παιδια αυτα που έβλεπα και συναντούσα κατά καιρούς και αντιμετώπιζαν είτε μαθησιακές δυσκολίες είτε ειδικες ανάγκες, είτε διάφορες διαταραχές είχαν ανάγκη απλά από ένα διαφορετικό τρόπο μάθησης. Όντας επίσης εγώ ένα παιδι με διάσπαση προσοχής, έψαχνα να βρω γιατί μου συμβαίνει αυτό και πως μπορώ να το λύσω. Όταν ανακάλυψα την ύπαρξη της ειδικής αγωγής μαγεύτηκα πραγματικά και με συνεπήρε αμέσως.Το γεγονός ότι θα μπορούσα να βοηθάω στο μαθησιακό κομμάτι, αλλά και στο κομμάτι της αυτόνομης διαβιωσης παιδιά που δυσκολεύονται έγινε για εμένα ως εκπαιδευτικό σκοπός ζωής!ταν  ενας έρωτας που μάλλον  υποσυνειδητα είχα πάντα.

Με ποιο τρόπο η μουσική συμμετέχει στη δουλειά σου και ποια θεωρείς πως είναι η συμβολή της;

Η μουσική είναι ένα μέσο με το οποίο ξεκίνησε να φλερτάρει η δουλειά μου το τελευταίο διάστημα. Αγαπώ τη μουσική βεβαίως από παιδί και πάντα ήθελα να καταφέρω να δω πώς τα παιδιά μπορούν να μάθουν με τη συμβολή της, καθώς ήμουν και είμαι και θα είμαι βεβαιη ότι καθίσταται σημαντικός αρωγός στη μάθηση αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Μέσω της μουσικής έχω καταφέρει και έχω βοηθήσει αρκετά παιδιά να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν με έναν τρόπο αρκετά διασκεδαστικό που κουμπώνει περίφημα με το μάθημα κάθε φορά.

Πότε ένας γονιός χρειάζεται να απευθυνθεί σε ένα ειδικό παιδαγωγό;

Οι γονείς πολλές φορές μπερδεύονται και είναι λογικό. Δεν μπορούμε όλοι να τα γνωρίζουμε όλα. Δεν είναι λίγες οι φορές που παιδιά με διαταραχες τα οποία θα έπρεπε να παραπεμφθούν σε ειδικό παιδαγωγό, εν τέλει παραπέμπονται σε λογοθεραπευτή. Η δουλειά του λογοθεραπευτή είναι άλλη και του ειδικού παιδαγωγού άλλη. Ο ειδικός παιδαγωγός ασχολείται με τη μάθηση των παιδιών, με την παραγωγή γραπτού λόγου, με την καλλιέργεια της σκέψης, με τη γραφή γενικότερα, με τη μνήμη κλπ. Δεν ασχολούμαστε με την άρθρωση, η οποία ειναι κομμάτι των λογοθεραπευτών. Οι γονείς είναι χρήσιμο να απευθύνονται σε ειδικούς παιδαγωγούς από πρώιμα ακόμα αναπτυξιακά στάδια όπως είναι η ηλικία των 2,5 με 3 ετών εάν παρατηρήσουν κάτι που τους ανησυχεί, αλλά συνήθως οι διαγνώσεις είναι καλό να γίνονται μετά τα 4,ώστε να υπάρχει και πιο σίγουρο αποτέλεσμα. Η πρώιμη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική για τη βελτίωση των δυσκολιών των παιδιών.

Ποιο είναι το όνειρό σου για το κέντρο «Μαθαίνω εύκολα»;

Το κέντρο Μαθαίνω Ευκολα ειναι ένα εγχείρημα που ήθελα να κάνω χρόνια. Τελικά κατάφερα και το έκανα πράξη εδώ και λίγο καιρό στη Ρόδο. Το όνειρο μου είναι να βοηθησω όσο πιο πολλά παιδιά γίνεται να βελτιώσουν τις δυσκολίες τους. Αυτό είχα ως όνειρο πάντα και αυτό θα συνεχίσω να έχω. Το κέντρο Μαθαίνω Ευκολα αποτελεί απλώς το μέσον για να κάνω πραγματικότητα αυτό το όνειρο. Είναι μαγεία να έχεις έρωτα με το επάγγελμά σου και ακόμα μεγαλύτερη μαγεία όταν βλέπεις ότι ο έρωτας αυτός σε ανταμείβει μέσα από τα χαμόγελα των παιδιών και τη φράση: “κυρία μέσα σε ένα χρόνο κατάφερα να καταλάβω όσα δεν κατάλαβα εδώ και τόσα χρόνια. Τελικά μπορώ να τα καταφέρω.” Ενσυναίσθηση χρειάζονται τα πιτσιρικακια μας και τίποτα παραπάνω. Ας μην ψάχνουμε σε τρελες επιστημονικές μεθόδους τη λύση των δυσκολιών τους. Ας μπούμε στα παπούτσια τους λοιπόν…τι περιμένουμε; Ας μην αργούμε γιατι τα παιδιά είναι γεμάτα ενέργεια, περιμένουν από εμάς να γίνουμε οι γέφυρες για να περάσουν απέναντι.

Related posts

«Μουσική και συναισθηματική αγωγή» Γράφει η Μαριλένα Καλογεράκη

4press

H Σημασία της σιωπής στη Μουσική -Γράφει η Μαριλένα Καλογεράκη

4press

«Η επαγγελματική αποκατάσταση του Μουσικού»

4press