Παραπολιτικά

Στα 17 μπορείς να ψηφίζεις αλλά όχι να βλέπεις «Joker»…

Ειρωνική και επιθετική ανάρτηση Τσίπρα και Κινήματος Αλλαγής κατά κυβέρνησης και Μενδώνη ● Η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση Ν.Δ. έβαλε την ΕΛ.ΑΣ. να αποκαταστήσει την τάξη στο… Γκόθαμ Σίτι επιστρέφοντάς μας στη δεκαετία του 1960, αναφέρει -μεταξύ άλλων- ο τέως πρωθυπουργός σε ανάρτησή του. Για «πολιτική φτήνια» μίλησε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης ● Ερώτηση Κούλογλου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Je suis… Joker. Σε αυτό συνοψίζονται οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου μέρους της κοινής γνώμης και της αντιπολίτευσης για τη βγαλμένη από σκοτεινές εποχές αστυνομική απομάκρυνση ανηλίκων από κινηματογράφους το Σαββατοκύριακο.

Την ίδια ώρα η ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνει ότι οι αστυνομικοί από τα τμήματα Αμαρουσίου και Πατησίων μετέβησαν στους κινηματογράφους ύστερα από καταγγελίες του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού που χθες έδωσε διευκρινίσεις για το περιστατικό.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, απάντησε μέσω twitter ότι θα πάει να δει την πολυσυζητημένη ταινία μαζί με τον 15χρονο γιο του, δεχόμενος πυρά για υποκρισία εξ αριστερών και για δημόσια προτροπή σε παράβαση του νόμου εκ των (ακρο)δεξιών, από υπερσυντηρητικούς κύκλους και τον αρχηγό της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκο Βελόπουλο, που τον κάλεσε να παραιτηθεί.

«Επιστροφή στο ’60»

Ο Αλέξης Τσίπρας προχώρησε σε μια ιδιαίτερα επιθετική και ειρωνική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει ότι η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση Ν.Δ. έβαλε την ΕΛ.ΑΣ. να αποκαταστήσει την τάξη στο… Γκόθαμ Σίτι επιστρέφοντάς μας στη δεκαετία του 1960. Ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ακόμη ότι Μενδώνη και Χρυσοχοΐδης τσακώνονται για το ποιος θα πάρει το «φιάσκο του Τζόκερ» στα χέρια του, μιλώντας για κυβέρνηση-τσίρκο.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σήκωσε το γάντι, αναφέροντας ότι η αστυνομία είναι χρεωμένη με αρκετά πάρεργα εκτός πλαισίου της αποστολής της, αλλά η υποχρέωσή της να ανταποκρίνεται στις καταγγελίες είναι αυτονόητη, ακόμη και εάν αυτές κινούνται στα όρια της φαιδρότητας.

Στη συνέχεια κατηγόρησε τον τέως πρωθυπουργό για «πολιτική φτήνια» και «ψεύτικη ευαισθησία», αλλά και για δολοφονία χαρακτήρων καθώς η ανάρτησή του συνοδεύεται με μονταρισμένη φωτογραφία όπου ο κ. Χρυσοχοΐδης κυνηγά τον κινηματογραφικό Τζόκερ.

Ευκαιρία να εξαπολύσει πυρά προς τη Λίνα Μενδώνη και τη Ν.Δ. βρήκε το ΚΙΝ.ΑΛΛ., που αναφέρει: «Ακόμη και ο υπερβάλλων ζήλος υπηρεσιακών παραγόντων έχει άμεση σχέση με μια περιρρέουσα πολιτική αντίληψη που μετατρέπει την Ελληνική Αστυνομία ξανά σε χωροφυλακή. Από τις δήθεν μεταρρυθμίσεις στην επιστροφή στο χθες. Γι’ αυτό η Νέα Δημοκρατία δεν χρειάζεται πολλές παρτίδες για να βγάλει τζόκερ…».

Για φύσει και θέσει συντηρητικές πρακτικές και προβληματικές για τον τρόπο με τον οποίο έχει επιλέξει η κυβέρνηση να επιβάλει τον νόμο μίλησε ο υπεύθυνος του ΚΙΝ.ΑΛΛ. για θέματα προστασίας του πολίτη, Γιώργος Καμίνης.

«Φαινόμενα σκοταδισμού»

Το θέμα έφτασε ώς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιο Κούλογλου να καταθέτει ερώτηση στην οποία κάνει λόγο για φαινόμενα σκοταδισμού στην Ελλάδα!

«Υποτίθεται ότι το έργο ήταν ακατάλληλο για ανηλίκους, αλλά συλλήψεις για κινηματογραφική ταινία είχαν να σημειωθούν από την εποχή της στρατιωτικής δικτατορίας», επισημαίνει. Ιστοσελίδες που στηρίζουν την κυβέρνηση επιτέθηκαν στον τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Ραγκούση, υποστηρίζοντας ότι η αστυνομική επέμβαση έγινε με νομοθεσία του 2010 που ο ίδιος είχε ψηφίσει, ωστόσο οι απαρχές της θα πρέπει να αναζητηθούν στη μεταξική δικτατορία, στο μακρινό 1937.

Ο κ. Ραγκούσης κάνει λόγο για αθλιότητες, αναφέροντας ότι ο νόμος ήταν του υπουργείου Πολιτισμού και όχι του Εσωτερικών στο oποίο ήταν τότε επικεφαλής, ενώ τονίζει ότι ο συγκεκριμένος νόμος αναφέρεται στην επιβολή προστίμων και δεν δίνει στην ΕΛ.ΑΣ. τη δυνατότητα να παρεμβαίνει στους κινηματογράφους και να ελέγχει την ηλικία νεαρών θεατών. Για αναχρονιστική νομοθεσία και φαινόμενο πρωτοφανές στη μεταπολίτευση μίλησε και ο τέως πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης.

Αποστάσεις

Ο διαχειριστής του κινηματογράφου ΑΕΛΛΩ, Παναγιώτης Τσακαλάκης, μίλησε στον Real FM για μια αντίληψη που θα γυρίσει τη χώρα 50 χρόνια πίσω και επισήμανε ότι ο «Τζόκερ» σε άλλες χώρες προβάλλεται με τη σήμανση κατάλληλο για ανηλίκους 12, 14 και 15 ετών.

«Το 12χρονο δεν μπαίνει μέσα, μιλάμε για παιδιά 17 και 16 ετών που δεν φαίνονται, τους ζητάς ταυτότητα και σου λένε δεν την έχω μαζί μου. Τι να κάνουμε εμείς; Τη στιγμή που είναι μαζί με τους γονείς τους, τι πρέπει να κάνουμε, να μαλώσουμε με τους γονείς;», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας ακόμη για αστυνομική δύναμη 50 ατόμων συνολικά που έφτασε στον κινηματογράφο, τρομάζοντας μικρά παιδιά που είχαν έρθει για να παρακολουθήσουν άλλες ταινίες.

Αποστάσεις τήρησαν αρκετοί συνδικαλιστές της Αστυνομίας που κλήθηκαν να σχολιάσουν το περιστατικό, μιλώντας για υποχρέωση της Αστυνομίας να εφαρμόσει τη νομοθεσία εάν δεχτεί καταγγελία ακόμη και εάν αυτή είναι σαφώς ξεπερασμένη.

Μεταξύ αυτών ο γ.γ. του Σωματείου Ειδικών Φρουρών της Αστυνομίας, Στράτος Μαυροειδάκος, και ο γνωστός για την απαράδεκτη ρατσιστική δήλωσή του σχετικά με τα «ανθρώπινα σκουπίδια» στα Εξάρχεια, αντιπρόεδρος της ΠΟΑΣΥ, Σταύρος Μπαλάσκας.

Αλλες εκδοχές θέλουν την καταγγελία να προέρχεται από ανταγωνιστική εταιρεία διανομής προς αυτήν που έχει τα δικαιώματα της χολιγουντιανής υπερπαραγωγής, όπως και από μητέρα που διαφωνούσε με τον σύζυγό της για το εάν ο 14χρονος γιος τους πρέπει να παρακολουθήσει την ταινία.

Το πώς ακριβώς κινήθηκαν οι διαδικασίες που παραπέμπουν σε άλλου τύπου καθεστώτα δεν έχει ίσως τόσο μεγάλη σημασία όταν πρόκειται για τη χώρα «όπου μπορείς να ψηφίζεις στα 17 αλλά όχι να δεις το “Τζόκερ”…», όπως διαβάσαμε σε εύστοχη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Μπήκε μέσα στην αίθουσα και έδειχνε με το δάχτυλο τα παιδιά»

Αναγνώστρια περιγράφει στην «Εφ.Συν» την εμπειρία της

Αναγνώστρια που επικοινώνησε μαζί μας μας μετέφερε την εμπειρία φίλων της που τo Σάββατο βρέθηκαν στο Village Αμαρουσίου με τα δύο παιδιά τους και δύο φίλους τους για να παρακολουθήσουν την ταινία.

«Η κοπέλα στο ταμείο ρώτησε την ηλικία τους και αφού πιστοποίησε ότι ήταν ανήλικα, ρώτησε κάποιον υπεύθυνο του κινηματογράφου και τελικά τους έβγαλαν εισιτήρια. Αφού έφυγαν οι γονείς για βόλτα, μετά από 10-15 λεπτά τούς παίρνει τηλέφωνο ο ένας γιος τους και τους λέει ότι ήταν εκεί η αστυνομία και πως τους έβγαλε από την αίθουσα. Πρέπει να έβγαλαν γύρω στα οκτώ παιδιά συνολικά, αν και δεν είναι επιβεβαιωμένο. Μια κυρία που ήταν μαζί με την αστυνομία τούς έλεγε ότι είναι υπεύθυνη για να διενεργεί ελέγχους από το ΥΠΠΟ. Εγινε ένας διάλογος και τους είπε πως κάλεσε η ίδια τους αστυνομικούς γιατί υπάρχουν γονείς που παίρνουν τηλέφωνο σε συγκεκριμένο τμήμα του υπουργείου για να διαμαρτυρηθούν γιατί οι κινηματογράφοι αφήνουν τα ανήλικα παιδιά τους να μπαίνουν στις αίθουσες να δουν την ταινία. Μπήκε μέσα στην αίθουσα και έδειχνε με το δάχτυλο τα παιδιά. Τελικά, γονείς μαζί με τα ανήλικα πήγαν γύρω στη μία το μεσημέρι στο Α.Τ. Αμαρουσίου, όπου γινόταν χαμός και ήταν εκεί για ώρες. Οι γονείς διαμαρτυρήθηκαν στον αξιωματικό υπηρεσίας γιατί τα παιδιά ήταν στεναχωρημένα και δυσανασχετούσαν με την κατάσταση. Εντέλει τους πήραν καταθέσεις και αφέθηκαν ελεύθεροι. Η μια μητέρα είπε ότι θα κάνει αυτοπροσώπως διαμαρτυρία στο ΥΠΠΟ. Εφυγαν στις εφτά το απόγευμα από το Τμήμα».

Δημήτρης, 23, κριτικός κινηματογράφου

Μια φυσική απόρροια ενός καθεστώτος τρομολαγνείας και σχεδόν αστυνομοκρατίας, που σε αυτή την περίπτωση ειδικά αντικατοπτρίζει κάπως τη στάση που έχουν, αντίστοιχα, τα αμερικανικά μέσα για τη ταινία. Στην Αμερική, επειδή πουλάει, το έχουν κάνει πραγματικά τρομερό θέμα, που φτάνει σε μαζική υστερία. Αυτό καθιστά την ταινία κοινωνικό φαινόμενο και, εντέλει, χωρίς να το θέλουν, με αυτά που κάνουν ενθαρρύνουν ακόμα περισσότερο τον διάλογο γι’ αυτήν.

Γιάννης, 24, απόφοιτος Πολιτισμικών Σπουδών

Μου φάνηκε υποκριτικό όλο αυτό. Γίνεται χαμός σε όλη τη χώρα και μας πείραξε το «Τζόκερ»; Μου θυμίζει φαινόμενα χούντας και περιστατικά με τεντιμπόηδες και Νόμο 4000. Δεν μπορώ να καταλάβω τον ντόρο. Είναι απίστευτο το πόσο άμεση είναι η δράση της αστυνομίας όταν μια ταινία για δεκαοχτάχρονα τη βλέπουν δεκαεφτάχρονα, ενώ σε άλλα πολύ πιο σημαντικά συμβάντα, πολιτικής διαφθοράς για παράδειγμα, περνάνε χρόνια και δεν ανοίγει ρουθούνι.

Μιχάλης, 23, σκηνοθέτης

Ακόμα μια παρέμβαση της αστυνομίας, όπως στα Εξάρχεια, όπως στα πανεπιστήμια… Στο σινεμά δεν μπαίνεις μόνο για να δεις μια ταινία, έχει και πολιτικό και κοινωνικό υπόβαθρο. Βλέπουμε φαινόμενα καταστολής διαρκώς και τώρα μάλιστα σε έναν χώρο πολιτισμού. Δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό, φέρει νόημα και μήνυμα, εντάσσεται στο δόγμα «Νόμος και Τάξη», και μάλλον καλό θα έκανε στο προφίλ που προβάλλουν.

Related posts

Κώστας Πελετίδης στο πλευρό των οκταμηνιτών του Δήμου

4press

Ο σύλλογος Αλισσαίων δεν σταματά τις δράσεις του σε όλα τα επίπεδα

4press

Δείτε το μήνυμα στήριξης της Ντόρας Μπακογιάννη στην Αθηνά Τραχήλη

4press