Πολιτική

Η ιστορική αναδρομή του Φωκίωνα Ζαΐμη με αφορμή το Π.Δ. του τ. προέδρου της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλου

Την άποψή του σχετικά με την αντιπαράθεση που γίνεται για τον τ. πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο επειδή υπέγραψε δύο Π.Δ, με τα οποία αναγνωρίζεται ως επίσημη τοπική εορτή της επανάστασης στη Λακωνική και Μεσσηνιακή Μάνη, η 17η Μαρτίου 1821  κατέθεσε ανήμερα της εθνικής μας επετείου ο αντιπεριφερειάρχης Φωκίωνας Ζαΐμης. Δείτε τι έγραψε:

“Χρόνια Πολλά, Ζήτω η Ελλάδα μας. Ζήτω η Ελευθερία.

Όπως υποσχέθηκα σας επισυνάπτω την άποψή μου σχετικά με την διαμάχη για την υπογραφή των Π.Δ. από τον τ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο. Θεωρώ ότι για να βγάζουμε ασφαλή συμπεράσματα και ο καθείς ότι θέλει με απόλυτη ελευθερία σκέψης, αυτό είναι και ο ακρογωνιαίος λίθος της Δημοκρατίας μας, θα πρέπει να έχει προσπαθήσει (τουλάχιστον) να διασταυρώσει πληροφορίες και να έχει κάνει μια έρευνα (όσο μπορεί χρονικά) και απο διάφορες πηγές. Δεν ειναι και πάλι σίγουρο ότι υπάρχει μια τελική σωστή άποψη αλλά μια πιο τεκμηριωμένη στην εν λόγω χρονική στιγμή.

Ο καθηγ. Προκόπης Παυλόπουλος, απερχόμενος εκ της Προεδρίας της Δημοκρατίας, τον Μάρτιο 2020, υπέγραψε δύο Π.Δ, με τα οποία αναγνωρίζεται ως επίσημη τοπική εορτή της επανάστασης στη Λακωνική και Μεσσηνιακή Μάνη , η 17η Μαρτίου 1821.
Καλαβρυτινοί και Καλαματιανοί τον κατέκριναν γι’ αυτή τη πράξη, πως τάχα αποστέρησε δόξα και κλέος από τα Καλάβρυτα ( 17-21 Μαρτίου )και την Καλαμάτα ( 23 Μαρτίου ).

Είναι όμως έτσι ;

Οι Πολιτειακοί Άρχοντες , έστω και εάν γνωρίζουν ιστορία , δεν είναι ιστορικοί, ούτε οι πράξεις τους αυτές, όλως τοπικού χαρακτήρα, έχουν ιστορικό αντίκτυπο επί των πηγών. Είναι μόνο Τυπικές Πολιτικές πράξεις δημοσιευμένες σε ΦΕΚ , που ελέγχονται περί της τυπικής νομιμότητας και όχι επί της ουσίας , ειδικά όταν οι πράξεις αυτές συνοδεύονται από νόμιμους τεκμηριωμένους φακέλλους που δεν προσβάλλουν το Σύνταγμα και το Πολίτευμα, άρα είναι νόμιμες.

Τον συνοδευτικό φάκελλο τεκμηρίωσης, υπέβαλαν μαζί με το αίτημα οι σχετικοί Δήμοι της Μάνης ( Λακωνικής – Μεσσηνιακής ) με την αρωγή τοπικών Σωματείων . Και καλώς έκαναν, Κοπίασαν και μετά από χρόνια ευοδώθηκε το αίτημά τους ως τεκμηριωμένο , αφού δεν υπήρχε ένσταση. έτερο, παρόμοιο, ή αντίθετο , ή παράλληλο αίτημα από άλλο Δήμο ή φορέα .
Η τυχόν ένσταση είναι πως ο τέως ΠτΔ δεν έπρεπε να υπογράψει τέτοιο Π.Δ αφού γνωρίζει ιστορία . Όμως, αυτό δεν είναι σωστό.

Ο τέως ΠτΔ υπέγραψε κάτι τυπικά νόμιμο, που αφορά ΤΟΠΙΚΗ ιστορία, δηλαδή κάτι σύνηθες, όπως σχετικά πρόσφατα ( 2018 ) είχαν κάνει και οι Αιγιώτες με το Π.Δ αναγνώρισης της 26ης Ιανουαρίου 1821 ως Τοπικής εορτής.
Αν δεν απατώμαι , το ίδιο είχαν κάνει και οι Καλαματιανοί, παλαιότερα με ΠΔ που αφορούσε την 23η Μαρτίου 1821.

Οι Καλαβρυτινοί , γατί παραπονούνται ; Παρότι οι τοπικοί Άρχοντες έχουν στα χέρια τους εδώ και δεκαετίες όλα τα στοιχεία τεκμηρίωσης της 17ης Μαρτίου 1821 ( ορκωμοσία αγ. Λαύρας ) και 21ης Μαρτίου 1821 ( απελευθέρωση της Πόλης ) δοσμένα από έγκριτους ακαδημαϊκούς και ερευνητές, με τόμους βιβλίων, ΟΥΔΕΝ έπραξαν για αναγνώριση των γεγονότων μέσω Π.Δ , παρότι τους παρότρυναν επίμονα για κάτι τέτοιο. Ο αδρανής, δεν δικαιούται να παραπονείται.

Εν κατακλείδι , τα γεγονότα έχουν ως εξής:

26-30 Ιαν. 1821: Μυστική Σύναξη Αιγίου (Βοστίτσας ). Αποφασίζεται η επανάσταση να ξεσπάσει ή 25 Μαρτίου ή 23 Απριλίου, ή 21 Μαϊου. Βέβαια τα πολεμικά γεγονότα έγιναν νωρίτερα, αλλά κάτι σημαντικό έγινε μεταξύ 24-25-26 Μαρτίου 1821, όπως θα δούμε παρακάτω.
Φεβ. 1821: Επανάσταση Υψηλάντη (Μολδοβλαχία )

17.03.1821 Βουκουρέστι ( ναός Ταξιαρχών ) Αλ. Υψηλάντης.

17.03.1821 Αγ. Λαύρα ( πανηγυρίζει η μονή γιατί εκεί βρίσκεται η κάρα του αγίου Αλεξίου ), τελέσθηκε η ορκωμοσία από τον Π.Π.Γερμανό και τον Κερνίκης Προκόπιο. Εκεί ήταν όλοι οι Προεστοί της Β.Πελοποννήσου και χιλιάδες προσκυνητές που τελικά έγιναν επαναστάτες πολεμιστές – Μάχη Καλαβρύτων ( 17- 21 Μαρτίου παράδοση φρουράς και απελευθέρωση της πόλης ) , Αίγιο ( 20-22 Μαρτίου ) , Πάτρα ( 23 -26 Μαρτίου ).

17.03.1821, Αρεόπολη ( Τσίμοβα ) Μάνης. Οι Μανιάτες ξεκίνησαν , χωρίς μάχη λόγω ελλείψεως Οθωμανών στην περιοχή, να συναντήσουν τον Πετρόμπεη και τον Θ. Κολοκοτρώνη . Στόχος τους η Καλαμάτα ( 23 Μαρτίου )

24-26 Μαρτίου 1821 : Συγκροτήθηκαν, το Αχαϊκό Διευθυντήριο στην Πάτρα και η Μεσσηνιακή Γερουσία στην Καλαμάτα. Επιδόθηκαν τα ψηφίσματα/ δηλώσεις/declarations στα εκεί προξενεία των μεγάλων δυνάμεων αναφέροντας πως οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ !!!

10 Απριλίου Πάσχα 1821 : Ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε’ , εκτελέσθηκε ώς “αρχηγός” της Ελληνικής επανάστασης και λόγω των γεγονότων των Καλαβρύτων ( Το λέει ρητά η απόφαση εκτελέσεώς του που δημοσίευσε στα Ελληνικά ο Νικηφόρος Μοσχόπουλος )

Ιούνιος 1821: Η ορκωμοσία στην αγ. Λαύρα και οι δηλώσεις τους δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα Le Constitutionnel Παρισίων και Times του Λονδίνου.

Η Επιστολή του Π.Μαυρομιχάλη της Μεσσηνιακής Γερουσίας, έφτασε στο Παρίσι και στις ΗΠΑ !!!
1838 : Ο Οθωνας όρισε με διάταγμά του, την 25η Μαρτίου ως εθνική εορτή , σύμφωνα με την πρόθεση της Φιλικής Εταιρείας, την απόφαση των αγωνιστών το 1821 και φυσικά τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας και των ζώντων μέχρι τότε αγωνιστών, όπως ο Κολοκοτρώνης.

Τι θα μπορούσαν να κάνουν τα Καλάβρυτα και ΔΕΝ έκαναν μέχρι τώρα: Αυτό το αφήνω για επόμενη δημοσίευση αν και υπάρχουν αρκετές σοβαρές προτάσεις ήδη”.

Related posts

Κλίμα πρόωρων εκλογών για τον Μάιο

4press

Τρίτεκνοι: Πρώτος σε σταυρούς ο Δημήτρης Μπαρμπούνης

4press

Ηρακλής Ρούπας: ΕΣΠΑ – Αχαΐα και Δυτική Ελλάδα πάλι στο μάτι του κυκλώνα !

4press