Τεχνολογία & Επιστήμη Υγεία & Fitness

Βραδινό γεύμα: Μύθοι και αλήθειες – Γράφει η Γιώτα Τσιπουρλή

Επιμέλεια Γιώτα Τσιπουρλή, φοιτήτρια Διαιτολογίας και Διατροφολογίας

Πολλά χρόνια τώρα, το βραδινό γεύμα έχει μπει στο στόχαστρο των ανθρώπων ,οι οποίοι είτε ενδιαφέρονται να χάσουν κιλά αρχίζοντας μια δίαιτα , είτε επιθυμούν να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος. Πόσες φορές έχουμε ακούσει την άποψη «θα κόψω το βραδινό» πιστεύοντας ότι καταναλώνοντας το θα πάρουν παραπάνω θερμίδες. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Γιατί δεν πρέπει να παραλείπεται το βραδινό γεύμα;

Το βραδινό αποτελεί ένα γεύμα που είναι απαραίτητο όπως και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και δεν θα πρέπει να παραλείπεται!

Πράγματι, αν παραλείψετε το βραδινό η μη πρόληψη θερμίδων θα σας οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Όμως τι γίνεται όταν κοιμηθείτε με άδειο στομάχι;

  • Η μη πρόσληψη τροφής κατά τα βραδινές ώρες μπορεί να αναστατώσει τον ύπνο σας ,με αποτέλεσμα να ξυπνήσετε νιώθοντας έντονη κούραση. Αυτό συμβαίνει γιατί τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος για να παραμένουν σταθερά χρειάζεται τακτική πρόσληψη τροφής.
  • Ακόμα, πέφτοντας στο κρεβάτι νηστικοί, γεννιέται ο κίνδυνος να ξυπνήσετε το πρωί, αν όχι κατά τη διάρκεια της νύχτας ,τόσο πεινασμένοι ώστε να φάτε ανεξέλεγκτα.

Γιατί είναι απαραίτητο το βραδινό;

Ένα ισορροπημένο βραδινό είναι χρήσιμο καθώς:

  • παρέχει στον οργανισμό τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που θα  βοηθήσουν στη διασφάλιση ποιοτικού ύπνου.
  • εξασφαλίζει την ομαλή αύξηση της γλυκόζης, ώστε να αποφευχθεί τυχόν υπογλυκαιμία που θα διαταράξει τον ύπνο.
  •  βοηθάει στο να νιώθετε περισσότερο κορεσμό, με αποτέλεσμα το επόμενο πρωί ή και κατά την διάρκεια της νύχτας να σας εμποδίσει από τη ανεξέλεγκτη πείνα.

Παχαίνει τελικά το βραδινό γεύμα;

Η άποψη πως το φαγητό το βράδυ παχαίνει, υπάρχει από την πεποίθηση ότι το βράδυ δεν καταναλώνονται οι θερμίδες και αποθηκεύονται ως λίπος ή ότι το φαγητό το βράδυ θα μας δώσει περισσότερες θερμίδες.

Το βραδινό αποτελεί ένα γεύμα που είναι άκρως απαραίτητο. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο, στο αν θα συντελέσει στην αύξηση του βάρους ή όχι, είναι η ποιότητα και η ποσότητά του. Η απώλεια ή πρόσληψη βάρους εξαρτάται από το ενεργειακό ισοζύγιο, δηλαδή αν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από ό,τι καταναλώνουμε και όχι από την ώρα που θα καταναλώσουμε το γεύμα, καθώς οι θερμίδες παραμένουν οι ίδιες!

Έτσι, αυτό που τελικά μετράει στη μεταβολή των κιλών είναι οι συνολικές θερμίδες που προσλαμβάνουμε καθημερινά σε συνδυασμό  με τη  σωματική δραστηριότητα που κάνουμε όλη την ημέρα τα οποία καθορίζουν εάν κερδίζουμε, χάνουμε ή διατηρούμε το βάρος μας.

Συμβουλές για ένα ισορροπημένο βραδινό

  1.  Χαλαρώστε και φάτε αργά. Όταν αγχώνεστε το σώμα δεν μπορεί να απορροφήσει σωστά τα θρεπτικά συστατικά, για αυτό αφιερώστε χρόνο για να μασάτε αργά.
  2.  Μην τρώτε πολύ αργά το βράδυ. Όσο περισσότερο περιμένετε για να φάτε τόσο περισσότερο θα υπερβάλλετε καθώς θα πεινάτε περισσότερο.
  3. Προσπαθήστε να αποφύγετε τροφές που πιθανά διεγείρουν, όπως  το αλκοόλ ή την καφεΐνη (κόκα κόλα, καφές, τσάι, σοκολάτα), καθώς αυτά μπορεί να σας διαταράσσουν τον ύπνο σας.
  4.  Αποφύγετε τα λιπαρά τρόφιμα αργά το βράδυ όπως και τους υδατάνθρακες. Είναι πιο δύσκολο για τον οργανισμό να αφομοιώσει και διασπάσει αυτές τις τροφές και έτσι μπορεί να οδηγήσει σε κακή ποιότητα ύπνου, ειδικά εάν υποφέρετε από δυσπεψία.
  5. Η κατανάλωση πρωτεΐνης πριν τον ύπνο και συγκεκριμένα καζεΐνης που περιέχεται στο γάλα από άτομα που αθλούνται συστηματικά  αλλά και γενικά ενεργά άτομα, βοηθάει στην ανάκαμψη του σώματος ,καθώς αφομοιώνεται  και απορροφάται αποτελεσματικά.

 

Related posts

Μην αλλάζετε δίαιτες! Κάντε υγιεινή διατροφή διαρκείας

4press

«Όταν είδα τη λίμνη αίματος το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι το παιδί πέθανε»

4press

Διαλέξτε ένα δράκο για να ανακαλύψετε τι κρύβει το υποσυνείδητο σας

4press