Υγεία & Fitness

Διατροφή και ακμή – Γράφει η Γιώτα Τσιπουρλή

Γράφει η Γιώτα Τσιπουρλή, Φοιτήτρια Διαιτολογίας & Διατροφολογίας  

   Πολλοί άνθρωποι από μικρή ηλικία μέχρι την εφηβεία και την ενηλικίωσή τους, ταλαιπωρούνται από το πρόβλημα που λέγεται ακμή. Εδώ και δεκαετίες διεξάγονται έρευνες σχετικά με την αντιμετώπισή της από ειδικούς του χώρου. Το ερώτημα όμως που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον και πάνω στο οποίο οι γνώμες διίστανται είναι τελικά η διατροφή μας μπορεί να επηρεάσει την ακμή;

   Στις μέρες μας πλέον είναι αποδεκτή η σχέση μεταξύ διατροφής και ακμής. Συγκεκριμένα κάποια τρόφιμα έχουν την ικανότητα να επιδεινώσουν την ακμή ή αντίθετα να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή της. Ας δούμε αρχικά ποια τρόφιμα τείνουν να είναι επιβαρυντικά για την ακμή.

  1. Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα σε οποιαδήποτε μορφή του (λιπαρών, πλήρους γάλακτος, γάλακτος χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά / αποβουτυρωμένου γάλακτος κ.α.), το γιαούρτι, το τυρί  και το βούτυρο έχουν συσχετιστεί με την ακμή. Όμως η κατηγορία των γαλακτοκομικών παίζει σημαντικό ρολό στην διατροφή μας , όποτε δεν πρέπει να την αφαιρέσουμε εντελώς, απλά σε περιόδους εξάρσεως θα βοηθούσε να ελαττώναμε λίγο την ποσότητα και την συχνότητα.

  • Τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο

Φαίνεται πως άτομα που καταναλώνουν συχνά  τροφές από αυτή την κατηγορία έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ακμή. Τέτοια τρόφιμα είναι :

  • Η ζάχαρη
  • Τα γλυκά
  • Τα αναψυκτικά
  • Το επεξεργασμένο αλεύρι (λευκό αλεύρι)
  • Το λευκό ψωμί
  • Το λευκό ρύζι
  • Μακαρόνια άσπρα
  • Οι πατάτες
  • Δημητριακά με ζάχαρη
  • Όλα τα τρόφιμα που παράγονται από ζάχαρη και αλεύρι (π.χ. πίτες ,τούρτες ,πάστες, κουλουράκια)
  • Γρήγορο φαγητό (Fast food)

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η συστηματική κατανάλωση γρήγορου φαγητού, όπως χοτ-ντογκ, πατάτες τηγανιτές, Burgers milkshakes κ.α. έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ακμή.

  • Σοκολάτα

Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, οπότε αν διαπιστώσετε ότι η σοκολάτα σάς προκαλεί εξάρσεις ακμής, αποφύγετέ την όσο μπορείτε. Ωστόσο, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες αποδείξεις ότι η σοκολάτα επηρεάζει την ακμή. Επιπλέον, η μαύρη σοκολάτα διαθέτει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες που είναι ευεργετικές για το δέρμα.

   Από την άλλη πλευρά , υπάρχουν κάποιες τροφές που έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να συμβάλλουν  στην αντιμετώπιση της ακμής. Οπότε ,ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε αν παρουσιάζουμε ακμή;

  1. Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμεγα-3 λιπαρά οξέα είναι αντιφλεγμονώδη και η συχνή κατανάλωση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ακμής. Τροφές πλούσιος σε ωμεγα-3 λιπαρά οξέα είναι:

  • ο σολομός
  • οι σαρδέλες
  • η ρέγκα
  • το σκουμπρί
  • τα καρύδια
  • ο λιναρόσπορος
  • Βιταμίνες A ,C ,D ,E και ψευδάργυρος

Διαδραματίζουν σημαντικό ρολό στην φροντίδα του δέρματος ,έχοντας ευεργετικά αποτελέσματα σε παθήσεις όπως η ακμή.

Μερικές  τροφές πλούσιες σε βιταμίνες είναι:

  • Το συκώτι
  • Ο κρόκος του αυγού
  • Το μπρόκολο
  • Το κουνουπίδι
  • Το σπανάκι
  • Τα μανιτάρια 
  • Τα πορτοκάλια
  • Το ακτινίδιο
  • Το αβοκάντο
  • Το ελαιόλαδο
  • Τα καρύδια
  • Τα κάσιους
  • Τα αμύγδαλα
  • Η βρώμη
  • Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει πολυφαινόλες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μείωση της παραγωγής σμήγματος στο δέρμα και για τη θεραπεία της ακμής. Η εφαρμογή του εκχυλίσματος στο δέρμα μειώνει την σοβαρότητα της ακμής.

Related posts

Παγωμένο ρόφημα καρπούζι: Φτιάξτε μόνοι σας, το δροσιστικό, καλοκαιρινό ποτό, χωρίς θερμίδες – To απόλυτο καλοκαιρινό ποτό!

4press

Κορωνοϊός: Η Ε.Ε. αποδεσμεύει το ιλιγγιώδες ποσό των 232 εκατ. ευρώ για την καταπολέμηση της επιδημίας

4press

Γλυκόριζα: Oι 8 φαρμακευτικές της χρήσεις – Καταπολεμά στρες, ιογενείς λοιμώξεις

4press