Υγεία & Fitness

Μπορεί το φυστικοβούτυρο να μας αδυνατίσει;

Το φυστικοβούτυρο είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης, μεγάλης θρεπτικής αξίας, αλλά αποφεύγουμε να το τρώμε όταν βρισκόμαστε σε δίαιτα. Πώς μπορεί να μας βοηθήσει στη δίαιτα;

Λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ότι δύο κουταλιές της σούπας φυστικοβούτυρο μας εξασφαλίζουν 188 θερμίδες και ότι από αυτές οι 144 προέρχονται από λίπος, οι περισσότεροι από εμάς δεν το θεωρούμε «τρόφιμο κατάλληλο για δίαιτα».

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την άποψή μας για το φυστικοβούτυρο. Νέα έρευνα όχι μόνο δεν εξαιρεί τα φιστίκια από την δίαιτα, αλλά, αντιθέτως, μας προτείνει να τα τρώμε σε περίοδο δίαιτας σε οποιαδήποτε μορφή, συμπεριλαμβανομένου του φυστικοβούτυρου. Και αυτό γιατί όχι μόνο μας βοηθά να χάσουμε βάρος, αλλά, συγχρόνως, μας βοηθά στην διατήρηση και συντήρησή του, μειώνοντας τον κίνδυνο να ανακτήσουμε τα χαμένα κιλά για περισσότερο χρονικό διάστημα.

Τι λέει η έρευνα

Σε αναφορές διαθέσιμης βιβλιογραφίας του 2010, εκτιμώντας τα αποτελέσματα της κατανάλωσης ξηρών καρπών στην εμφάνιση παχυσαρκίας, οι ερευνητές συμπέραναν ότι η αυξημένη πρόσληψη ξηρών καρπών σχετίζεται με μειωμένο ρίσκο εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου. Αυτό που ανακάλυψαν στην ουσία ήταν, ότι τα φυστίκια και τα καρύδια δεν ανεβάζουν τον γλυκαιμικό δείκτη μετά τα γεύματα, ενώ προσφέρουν στον οργανισμό μας τις απαραίτητες φυτικές ίνες δίνοντας παράλληλα την αίσθηση κορεσμού. Από έρευνα του Harvard προέκυψε ότι η συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών και φυστικοβούτυρου (2 φορές την εβδομάδα) είχε ως αποτέλεσμα μικρότερη πρόσληψη βάρους σε χρονικό διάστημα 8 ετών.

Πώς μπορείτε να προσθέσετε το φυστικοβούτυρο στη διατροφή σας

Για να κερδίσετε όλα τα οφέλη του ενώ βρίσκεστε σε περίοδο δίαιτας θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωσή του σε 2 κουταλιές της σούπας σε μία μερίδα. Κάποιοι επιλέγουν να καταναλώσουν φυστικοβούτυρο λίγο πριν από κάποιο γεύμα για να περιορίσουν το αίσθημα της πείνας. Άλλοι επιλέγουν να το προσθέσουν σε ένα χαμηλής θερμιδικής αξίας γεύμα για να αυξήσουν την πρόσληψη φυτικών ινών και την ποσότητα της πρωτεΐνης.

Εάν έχετε υψηλή πίεση, επιλέξτε φυστικοβούτυρο χωρίς αλάτι και χωρίς πρόσθετα. Αν προτιμάτε περισσότερο τα ωμά φυστίκια από το φυστικοβούτυρο, περιορίστε την κατανάλωσή τους σε μία χούφτα την ημέρα.

butter2

Μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε να το καταναλώσετε σε περίοδο δίαιτας

♦ Βουτήξτε μικρές φέτες μήλου ή μπαστουνάκια από σέλερι σε φυστικοβούτυρο.

♦ Αντικαταστήστε τα κρουτόν στις σαλάτες σας με ανάλατα φυστίκια.

♦ Ανακατέψτε φυστικοβούτυρο σε αποξηραμένα φρούτα.

♦ Αλείψτε ρυζογκοφρέτες και καλαμπογκοφρέτες με φυστικοβούτυρο.

♦ Απολαύστε το γιαούρτι σας χαμηλών λιπαρών με μια κουταλιά φυστικοβούτυρο.

♦ Προσθέστε φυστικοβούτυρο σε ένα ρόφημα βανίλιας ή σε ένα smoothie χαμηλών λιπαρών.

♦ Ανακατέψτε λίγο φυστικοβούτυρο σε ένα μπολ με κουάκερ και θα έχετε ένα απολαυστικό πρωινό.

Το μυστικό

Προτιμήστε φυστικοβούτυρο που θα φτιάξετε μόνοι σας για να αποφύγετε τα πρόσθετα που μπορεί να περιέχουν τα τυποποιημένα. Αν επιθυμείτε, μπορείτε να προσθέσετε θαλασσινό αλάτι ή ελάχιστη ζάχαρη καρύδας.

Πώς να φτιάξετε δικό σας φυστικοβούτυρο

θα χρειαστείτε: 400 γρ. φιστίκια, αλατισμένα, 2 κ.σ. φιστικέλαιο, 1 κ.σ. κοφτή μέλι

Οδηγίες: Ρίξτε στο μίξερ τα φιστίκια και το φιστικέλαιο και χτυπήστε τα για 3 λεπτά με 3 διακοπές για να ελέγχετε το μείγμα. Δεν πρέπει στο μείγμα να υπάρχουν κομμάτια φιστικιού, ούτε να μοιάζει με σκληρή πάστα. Όσο πιο πολύ τα χτυπάτε τόσο πιο καλό θα γίνει το μείγμα γιατί τα φιστίκια θα βγάλουν τα έλαιά τους και θα βοηθήσουν να γίνει το φιτικοβούτυρο. Μετά λοιπόν από 3 λεπτά, το μείγμα έχει γίνει ρευστό και έχει αναπτύξει θερμότητα.
Προσθέτετε το μέλι και χτυπάτε για 5”. Έτοιμο!

Related posts

Αν σταματήσεις να αναλύεις τα πάντα, τότε θα βρεις την ευτυχία

4press

Κολλαγόνο με Φυσικό Τρόπο !

4press

Προκειμένου να φτιάξουμε ανεξάρτητα παιδιά, τα αφήνουμε να κλαίνε και να κοιμούνται μόνα τους

4press