Η σουηδική υπηρεσία διάσωσης και η Volvo προσομοιώνουν ακραίες συνθήκες ατυχημάτων και «πετούν» στο έδαφος δεκάδες μοντέλα από ύψος 30 μέτρων.
Προκειμένου να επιτρέψει στις υπηρεσίες διάσωσης να προετοιμαστούν για κάθε πιθανό σενάριο σύγκρουσης και να προσομοιάσουν τις δυνάμεις που ασκούνται στις πιο ακραίες πραγματικές συγκρούσεις -δυνάμεις που είναι μεγαλύτερες από αυτές που μπορούν να επιτευχθούν στις συνηθισμένες δοκιμές σύγκρουσης-, η Volvo ενέβασε δεκάδες νέα μοντέλα Volvo σε γερανό και τα έριξαν από ύψος 30 μέτρων, επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές τη διαδικασία.
Αυτή η προσέγγιση βοήθησε στη δημιουργία αρκετά μεγάλης ζημιάς ώστε να προσομοιωθεί επαρκώς η πραγματική καταστροφή που συντελείται στα πιο ακραία σενάρια σύγκρουσης: για παράδειγμα, σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο σε πολύ υψηλή ταχύτητα, σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό σε υψηλή ταχύτητα ή ατύχημα στο οποίο ένα αυτοκίνητο δέχεται σφοδρό πλευρικό χτύπημα.
Σε τέτοιες συνθήκες, οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο είναι πιθανό να βρεθούν σε κρίσιμη κατάσταση. Επομένως, προτεραιότητα είναι ο απεγκλωβισμός τους από το αυτοκίνητο και η μεταφορά τους στο νοσοκομείο το συντομότερο δυνατό, με τη χρήση υδραυλικών εργαλείων διάσωσης, γνωστά στον κλάδο ως «σαγόνια ζωής». Ειδικοί στους απεγκλωβισμούς μιλούν συχνά για τη χρυσή ώρα μετά το ατύχημα, εντός της οποίας πρέπει να έχουν απελευθερώσει έναν επιβάτη και να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο.
Όλα τα ευρήματα από τις συγκρούσεις και την εργασία που χρειάζεται για τον απεγκλωβισμό συλλέγονται για να συνταχθεί μία εκτεταμένη ερευνητική αναφορά. Αυτή η αναφορά θα είναι διαθέσιμη για ελεύθερη χρήση σε όσους εργάζονται στη διάσωση οπουδήποτε, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα αποτελέσματα της έρευνας και να αναβαθμίσουν τις ικανότητες τους στο να σώζουν ζωές.
Συνήθως, οι εργαζόμενοι στη διάσωση εκπαιδεύονται σε οχήματα από μάντρες κατεστραμμένων οχημάτων. Όμως η ηλικία αυτών των αυτοκινήτων είναι παλαιότερη, συχνά έως και δύο δεκαετίες. Επομένως, με όρους αντοχής χάλυβα, κατασκευής του κλωβού ασφαλείας και συνολικής ανθεκτικότητας, υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στα σύγχρονα αυτοκίνητα και σε αυτά που φτιάχνονταν 15 με 20 χρόνια πριν.
Αυτό σημαίνει ότι για τους εργαζόμενους στη διάσωση είναι κρίσιμη η συνεχής εξοικείωσή τους με τα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων και η αναθεώρηση των μεθόδων τους, ώστε να αναπτύσσουν νέες τεχνικές απεγκλωβισμού. Με άλλα λόγια, αυτές οι εκπαιδευτικές συνεδρίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Για αυτό το λόγο, ύστερα από αίτημα των υπηρεσιών διάσωσης, η Volvo να αναβαθμίσει τη διαδικασία.
Συνολικά, δέκα Volvo, διαφορετικά μοντέλα, ρίχθηκαν από ένα γερανό αρκετές φορές. Πριν από την πτώση, οι μηχανικοί ασφάλειας της σουηδικής μάρκας έκαναν ακριβείς υπολογισμούς για το πόση πίεση και δύναμη έπρεπε να ασκηθεί σε κάθε αυτοκίνητο, με στόχο να πετύχουν τo επιθυμητό επίπεδο ζημιάς.