Ειδήσεις Τεχνολογία & Επιστήμη

Οι ΜμΕ της Ελλάδας γίνονται όλο και πιο ψηφιακές, επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων και μείωση κόστους

Πρόοδο στη ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατέγραψε η έρευνα “Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα”, που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, παρουσιάζεται αύξηση 10% στον μέσο όρο του “Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας” σε σχέση με το 2020.

Παράλληλα, 1 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένο στάδιο ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. 

Σύμφωνα με την έρευνα, η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης, πόρων και δεξιοτήτων φαίνεται να είναι τα βασικά εμπόδια στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Αντίστοιχα, όσο πιο μεγάλη είναι η ψηφιακή ωριμότητα, τόσο μεγαλύτερα και τα επιχειρηματικά οφέλη για τις επιχειρήσεις, με αύξηση πωλήσεων και μείωση κόστους.

Οι ΜμΕ της Ελλάδας γίνονται όλο και πιο ψηφιακές, επιτυγχάνοντας αύξηση πωλήσεων και μείωση κόστους

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας

Αύξηση παρατηρείται στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2022, με την έρευνα να καταγράφει αυξημένα ποσοστά χρήσης τεχνολογιών για ψηφιακή παρουσία, ηλεκτρονικό εμπόριο, τηλεδιασκέψεις και ψηφιακές καμπάνιες. 

Πλέον 8 στις 10 ΜμΕ φαίνεται να διαθέτουν παρουσία στο διαδίκτυο (Website), ενώ σημειώνεται και αύξηση σε 77% από 65% των εταιρειών που διαθέτουν Websites, τα οποία υλοποιήθηκαν από επαγγελματίες. 

Επίσης, αύξηση 40% καταγράφηκε στις ΜμΕ, που διαθέτουν e-shop, ενώ φαίνεται ότι 6 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν σταθερά ERP ή CRM συστήματα. 

Εξίσου σημαντικό είναι ότι, το 2022, παρατηρείται αύξηση 10% στον Μ.Ο. του “Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ” σε σχέση με το 2020. 

Ο Μ.Ο. των εταιρειών, με βάση τον “Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας” είναι σήμερα στο 4,49/10, ενώ το 2020 κυμαινόταν στο 4,06/10. 

Οι εταιρείες κατατάσσονται στον δείκτη, σύμφωνα με τη χρήση των 10 ψηφιακών τεχνολογιών που αξιοποιούν, σε πέντε εξελικτικά στάδια: 1-2 στοιχειώδες στάδιο (Elementary), 3-4 βασικό (Basic), 5-6 μεσαίο (Medium), 7-9 προχωρημένο (Advanced), 10 ιδεατό (Ideal). Σύμφωνα με την έρευνα καταγράφεται και αύξηση των εταιρειών που συγκαταλέγονται στο προχωρημένο στάδιο (Advanced). 

Πιο συγκεκριμένα 1 στις 5 ΜμΕ βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια (Elementary, Basic).

Λόγω του COVID-19, 1 στις 2 ΜμΕ χρησιμοποίησε περισσότερα εργαλεία για τηλεργασία και τηλεδιάσκεψη και πραγματοποίησε περισσότερες digital προωθητικές ενέργειες. 

Επίσης, 2 στις 3 ΜμΕ αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από την πανδημία. 

Τέλος, κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων χρόνων, 7 στις 10 ΜμΕ παρατήρησαν αύξηση της κίνησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα και 1 στις 2 ΜμΕ με τηλεφωνικό κέντρο, κατέγραψε αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Η μεθοδολογία της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πανελλαδικά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2022 σε συνέχεια προηγούμενης αντίστοιχης έρευνας του 2020. Στην έρευνα αποτυπώνεται και ο Δείκτης Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, που καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα τους, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών. 

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας, καθώς και οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για τη στήριξη των ΜμΕ μπορείτε να τα δείτε στο: growyourbusiness.gr.

“Ψηφιακά Εργαλεία MμE” του Ελλάδα 2.0

Κατά τη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της έρευνας, ανακοινώθηκε επίσης η συμμετοχή της COSMOTE στο νέο πρόγραμμα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων “Ψηφιακά Εργαλεία MμE” του Ελλάδα 2.0 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Η COSMOTE αξιοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας, έτσι ώστε να αναλαμβάνει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ενσωμάτωσή τους στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. 

Η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η ισότιμη πρόσβαση όλων στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μία από τις προτεραιότητες βιώσιμης ανάπτυξης της COSMOTE, ταυτόχρονα με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού και κοινωνικού της αποτυπώματος.     

Related posts

Θ. Σκυλακάκης: Εντός 10 ημερών θα δοθούν οι πρώτες αποζημιώσεις στους πυρόπληκτους

4press

Εντοπίστηκε πτώμα στην περιοχή που εξαφανίστηκε ο Στάθης Άνθης! Ειδοποιήθηκε η οικογένεια

4press

Η συμφωνία, οι αστερίσκοι και ο “διάβολος” στις λεπτομέρειες Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα γίνουν τα «αποκαλυπτήρια» της ρύθμισης για την κύρια κατοικία και τότε θα φανεί η πραγματική εικόνα.

4press