Ειδήσεις

Παρουσία Μητσοτάκη σήμερα τα επίσημα εγκαίνια για την έναρξη των εργασιών κατασκευής της Πατρών – Πύργου

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του νέου τμήματος αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για έναν δρόμο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες.

«Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως τα μέσα του 2025. Το νερό έχει μπει πια στο αυλάκι», σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρωθυπουργ΄΄ος.

«Θα υπάρχει η στενή παρακολούθηση του υπουργείου και περιφέρειας, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγραμματα. Θα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός σε σύγχρονη μορφή να φτάσει μέχρι την Ολυμπία». 

«Οι κάτοικοι της Ηλείας και της Αχαΐας έχουν πληρώσει “φόρο” αίματος»

Σημερα είναι μία καλή μέρα για την Ηλεία, για την Αχαΐα, για τη Ζακυνθο, την Κεφαλονιά. Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμεναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που κήρυξε την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου από εργοτάξιο στην θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.

Δεν θέλω σήμερα να μιλήσω για το παρελθόν. Η ιστορία του έργου αυτού σάς είναι γνωστή. Δυστυχώς οι κάτοικοι της Ηλείας και της Αχαΐας έχουν πληρώσει “φόρο” αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί. Τον Ιούλιο του 2019 αντιμετωπίσαμε μία σειρά από μεγάλες εκκρεμότητες. Εγώ, ο ιδιος ,επισκεπτόμενος πολλές φορές προεκλογικά, είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το εργο αυτό θα δρομολογηθεί και θα υλοποιηθεί.

Από όλα τα έργα το κομμάτι του έργου Πάτρα-Πύργος ήταν το πιο σύνθετο λόγω τραγικών αστοχιών στο παρελθόν. Με επιμονή και σχεδιασμό, καταφέραμε και πείσαμε της υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαπραγμάτευση δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ήταν για μένα και ένα προσωπικό στοίχημα, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως τα μέσα του 2025. Το νερό έχει μπει πια στο αυλάκι. Θα υπάρχει η στενή παρακολούθηση του υπουργείου και περιφέρειας, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγραμματα. Θα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός σε σύγχρονη μορφή να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. Ένας τόπος μοναδικός, τόσο ταυτισμένος με την ιστορία ολόκληρης της πατρίδας μας. Αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί. Και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτή την κυβέρνηση. Προχωράμε και σε μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στον παλιό δρόμο, επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Για μένα η σημαντικότερη πτυχή έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια. Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς. Σημαντικότατη συμβολή και στην οδική ασφάλεια. Θα θρηνήσουμε πολύ λιγόγερα θύματα όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός. Αποτελεί ένα μέρος ενός μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος υποδομών. Αναλάβαμε τη δέσμευση για μια σειρα από σημαντικά οδικά έργα τα οποία είχαν κολλήσει. Όλα δρομολογούνται και προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, όπου οι πρώτες μπουλντόζες θα μπουν εντός του 2022, είπε μεταξύ άλλων.

Ξέρω ότι η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες δυσκολίες ως αποτέλεσμα διεθνούς κρίσης, της ρωσικής εισβολής στην ουκρανία, και έχει οδηγήσει σε πληθωριστικές τάσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος αυτός θα μείνει. Το είπαμε και το κάνουμε πράξη, υπογράμμισε

ΠΡΩΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή θα ξεκινήσουν επισήμως τα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.

Η τελετή έχει σχεδιαστεί να γίνει στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας στο οποίο θα μιλήσουν οι 3 άνδρες αλλά και εκπρόσωπος της Ολυμπίας Οδού που θα αναφερθούν στο μεγάλο αυτό έργο. Τα έργα τα οποία γίνονται πραγματικότητα μετά από 11 χρόνια από τότε που σταμάτησαν (το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης) ήταν ένα σταθερό αίτημα των κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Ήδη από το υπουργείο έχει δοθεί η προκαταβολή της συμμετοχής του Δημοσίου με την οποία παίρνουν μπρος τα έργα, και πλέον τον λόγο έχουν οι μπουλντόζες. Με την έναρξη των έργων ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για τον δρόμο καρμανιόλα στον οποίο τα θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία είναι αρκετά.

Αναφορικά με τα έργα, όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, έχουμε τρεις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα Μιντιλόγλι – Καρέικα θα το αναλάβει η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καρέικα-Γαστούνη θα το αναλάβει η Ακτωρ Παραχωρήσεις και το τμήμα Γαστούνη – Πύργος θα το αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Με την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός “δικαιολογεί” πλέον το όνομά της. Ο δρόμος θα φτάνει σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Ολυμπία και υπολογίζεται πως θα απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά από την Ελευσίνα μέχρι τον Πύργο. Αυτό σημαίνει μια συρρίκνωση του χρόνου οδήγησης κατά τουλάχιστον 30 λεπτά.

Παράλληλα αυξάνεται γεωμετρικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας αλλά και οδηγικής εμπειρίας, σε νέο τμήμα μήκους 74,8 χιλιομέτρων Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου στα πρώτα 13 χιλιόμετρα θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χιλιόμετρα θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 2 λωρίδες και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) ανά ρεύμα κυκλοφορίας και το συνολικό του πλάτος θα έχει διατομή 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις). Στο μέσον του δρόμου θα υπάρχει στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου – εξόδου.

Συνολικά θα κατασκευαστούν οκτώ ανισόπεδοι κόμβοι/ημικόμβοι: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000». 

Η τελετή έχει σχεδιαστεί να γίνει στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας στο οποίο θα μιλήσουν οι 3 άνδρες αλλά και εκπρόσωπος της Ολυμπίας Οδού όπου θα αναφερθούν στο μεγάλο αυτό έργο. Τα έργα τα οποία γίνονται πραγματικότητα μετά από 11 χρόνια από τότε που σταμάτησαν (το 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης) ήταν ένα σταθερό αίτημα των κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Ήδη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει δοθεί η προκαταβολή της συμμετοχής του δημοσίου με την οποία παίρνουν μπρος τα έργα και πλέον τον λόγο έχουν οι μπουλντόζες. Με την έναρξη των έργων ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για τον δρόμο καρμανιόλα στον οποίο τα θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία είναι αρκετά.

Αναφορικά με τα έργα, όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, έχουμε τρεις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα θα αναλάβει η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Ένα μεγάλο οδικό έργο

Με την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, η Ολυμπία Οδός “δικαιολογεί” πλέον το όνομα της. Ο δρόμος θα φτάνει σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Ολυμπία και υπολογίζεται πως θα απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά από την Ελευσίνα μέχρι τον Πύργο. Αυτό σημαίνει μια συρρίκνωση του χρόνου οδήγησης κατά τουλάχιστον 30 λεπτά.

Παράλληλα αυξάνεται γεωμετρικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας αλλά και οδηγικής εμπειρίας σε νέο τμήμα μήκους 74,8χλμ. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθετει 2 λωρίδες και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) ανά ρεύμα κυκλοφορίας και το συνολικό του πλάτος θα έχει διατομή 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις). Στο μέσον του δρόμου θα υπάρχει στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.

Συνολικά θα κατασκευαστούν οκτώ ανισόπεδοι κόμβοι/ημικόμβοι:: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Related posts

Ξεκινά η «Γαλάζια Πατρίδα» – Η Τουρκία δείχνει τη δύναμή της με τον στόλο της σε Αιγαίο και Μαύρη Θάλασσα

4press

Φορολογικές δηλώσεις 2021: Κλείνει σήμερα το Taxisnet, μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου οι δύο πρώτες δόσεις

4press

Παρά τις αντιδράσεις των παραγωγών στην Βουλή το νομοσχέδιο για τις Λαϊκές

4press