Ειδήσεις

Ποιος είναι ο τζίρος της λεγόμενης «ανοργάνωτης αγοράς» στο λιανεμπόριο

Την πεποίθησή του ότι «έχουμε ακόμα να δούμε αρκετά» στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα εκφράζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Φοίβος Καρακίτσος, Διευθύνων Σύμβουλος SPAR Hellas και εκτιμά ότι η «ανακατανομή» θα εξακολουθήσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια

Όπως τονίζει ο κ. Καρακίτσος, ο συγκεντρωτισμός της ελληνικής αγοράς δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς παραμένει ακόμα σε μεγάλο βαθμό τμηματοποιημένη. «Μην ξεχνάμε πως το οργανωμένο λιανεμπόριο βρίσκεται περίπου στα 9 δισ. ευρώ ενώ περίπου ίδιος είναι ο τζίρος της λεγόμενης ανοργάνωτης αγοράς, για την οποία όλοι οι λιανέμποροι κάνουμε προσπάθεια να φέρουμε μέσα στο δικό μας κανάλι» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καρακίτσος επισημαίνει ότι η ανακατανομή του κλάδου οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα θα εξακολουθήσει τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. «Παλαιά σχήματα και ενώσεις αγορών θα γνωρίσουν επιβαλλόμενες αλλαγές και εκσυγχρονισμό για να κατορθώσουν να επιβιώσουν ίσως και διασπάσεις από όπου θα προκύψουν νέα σχήματα, πιο σύγχρονα και οργανωμένα, θα δούμε νέες ενώσεις και νέες συνέργειες να προβάλουν, ενώ είναι βέβαιο πως αλλαγές θα υπάρξουν και στις επάνω γραμμές του λιανεμπορίου καθώς οι τρείς πρώτοι παίκτες της αγοράς έχουν ξεφύγει και πρέπει με κάποιο τρόπο οι ισορροπίες να ανακτηθούν. Έχουμε ακόμα να δούμε αρκετά» αναφέρει.

Ένα χρόνο μετά την επανέναρξη λειτουργίας της SPAR Hellas στην Ελλάδα, ο κ. Καρακίτσος, εκφράζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ικανοποίησή του για την πορεία της εταιρείας. Έχοντας υλοποιήσει έως τώρα συνολικές επενδύσεις ύψους περίπου 2,70 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα που έχουν μετατραπεί σε SPAR, η διοίκηση της εταιρείας οραματίζεται, σύμφωνα με τον κ. Καρακίτσο, «στην επόμενη 5ετία ενώσουμε κάτω από το brand της SPAR περισσότερα από 250 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κρατώντας το μεσαίο λιανεμπόριο στα χέρια των ανεξάρτητων Ελλήνων επιχειρηματιών, να δώσουμε χώρο στα ράφια μας σε όλα τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα της κάθε περιοχής, να ενισχύσουμε την απασχόληση στις τοπικές οικονομίες, να δυναμώσουμε την οικονομία της περιφέρειας ανταποδοτικά και να πετύχουμε εξαγωγές άξιων προϊόντων που προάγουν την ελληνικότητα στο δίκτυο της SPAR σε ολόκληρο τον κόσμο».

Το δίκτυο της SPAR στην Ελλάδα σήμερα αριθμεί 77 καταστήματα συνολικά (πλήρους μετατροπής και σε ενδιάμεση φάση) με το πλάνο της εταιρίας για το 2019 να στοχεύει σε 107 καταστήματα, 47 πλήρους μετατροπής σε SPAR και 60 ακόμα σε ενδιάμεση φάση. «Επιδίωξη μας είναι μέσα στην επόμενη 5ετία να έχουμε αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων μας σε πολύ υψηλό βαθμό, κατακτώντας συνολικό μερίδιο περισσότερο από το 7% της συνολικής αγοράς» υπογραμμίζει ο κ. Καρακίτσος.

Το δυνατό «όπλο» της SPAR Hellas, σύμφωνα με τον κ. Καρακίτσο, είναι «το ισχυρό brand equity που διαθέτει η SPAR στην Ελλάδα και μέσα από αυτό προσπαθούμε να ενώσουμε ανεξάρτητους Έλληνες λιανέμπορους με στόχο κατάκτηση μεριδίων αγοράς. Ο όμιλος αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ, τα μέλη του και προσωπικά ο Πρόεδρος κ. Παπαντώνης πίστεψαν σε αυτό το όραμα και μαζί τρέχουμε ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης καταστημάτων SPAR σε ολόκληρη τη χώρα».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Για εμάς τα σχήματα που συνεργαζόμαστε αποτελούν τη δεξαμενή από όπου αντλούμε νέα καταστήματα, δίνοντας πίσω στους συνεργάτες μας αναγνωρισιμότητα, αύξηση τζίρου, κερδοφορία, βιωσιμότητα, μέλλον για τα νέα παιδιά που ακολουθούν μια οικογενειακή παράδοση και θέλουν να μείνουν στη δουλειά της οικογένειας τους. Το τελευταίο για εμένα είναι ιδιαίτερα σημαντικό».

Ενώ συμπλήρωσε ότι «Θεωρώ πως ο συγκεντρωτισμός της ελληνικής αγοράς δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς παραμένει ακόμα σε μεγάλο βαθμό τμηματοποιημένη. Μην ξεχνάμε πως το οργανωμένο λιανεμπόριο βρίσκεται περίπου στα 9,0 δισ. ευρώ ενώ περίπου ίδιος είναι ο τζίρος της λεγόμενης ανοργάνωτης αγοράς, για την οποία όλοι οι λιανέμποροι κάνουμε προσπάθεια να φέρουμε μέσα στο δικό μας κανάλι.

Η λεγόμενη ανασυγκρότηση (ανακατανομή θα την έλεγα καλύτερα) θα εξακολουθήσει τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια, παλαιά σχήματα και ενώσεις αγορών θα γνωρίσουν επιβαλλόμενες αλλαγές και εκσυγχρονισμό για να κατορθώσουν να επιβιώσουν ίσως και διασπάσεις από όπου θα προκύψουν νέα σχήματα, πιο σύγχρονα και οργανωμένα, θα δούμε νέες ενώσεις και νέες συνέργειες να προβάλουν, ενώ είναι βέβαιο πως αλλαγές θα υπάρξουν και στις επάνω γραμμές του λιανεμπορίου καθώς οι τρείς πρώτοι παίκτες της αγοράς έχουν ξεφύγει και πρέπει με κάποιο τρόπο οι ισορροπίες να ανακτηθούν. Έχουμε ακόμα να δούμε αρκετά».

Ενώ για το όραμα της επιχείρησης απάντησε: «Ξεκινήσαμε με ένα πραγματικά πολύ δυναμικό πλάνο και υψηλούς στόχους για την ελληνική αγορά, ενώνοντας μέσα από τον όμιλο αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ ανεξάρτητους retailers κάτω από το brand της SPAR σχεδόν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. H SPAR δίνει σε αυτές τις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να πετύχουν ανάπτυξη σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον και τη δύναμη να ανταγωνιστούν τις λεγόμενες μεγάλες εθνικές αλυσίδες με μεγάλη επιτυχία, κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε από τις έντονα αυξημένες πωλήσεις των καταστημάτων που μετατρέπονται σε SPAR.

Σήμερα μετά από μόλις 12 μήνες παρουσίας η SPAR δραστηριοποιείται ήδη σε Αττική, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, καθώς και σε Μύκονο, Κρήτη, Κω, Ρόδο, Νάξο, Σκιάθο, Θάσο, Κεφαλονιά, ενώ στο σχεδιασμό μας για το αμέσως επόμενο διάστημα βρίσκεται η λειτουργία 6 ακόμα SPAR φτάνοντας στο συνολικό αριθμό των 30 καταστημάτων πλήρους μετατροπής, έχοντας παράλληλα 47 ακόμα καταστήματα στην ενδιάμεση φάση, στη διαδικασία μετατροπής τους σε SPAR δηλαδή.

Όραμά μας είναι στην επόμενη 5ετία να ενώσουμε κάτω από το brand της SPAR περισσότερα από 250 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κρατώντας το μεσαίο λιανεμπόριο στα χέρια των ανεξάρτητων Ελλήνων επιχειρηματιών, να δώσουμε χώρο στα ράφια μας σε όλα τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα της κάθε περιοχής, να ενισχύσουμε την απασχόληση στις τοπικές οικονομίες, να δυναμώσουμε την οικονομία της περιφέρειας ανταποδοτικά και να πετύχουμε εξαγωγές άξιων προϊόντων που προάγουν την ελληνικότητα στο δίκτυο της SPAR σε ολόκληρο τον κόσμο».

Στην ερώτηση «Τι επενδύσεις έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα για την ανάπτυξη του δικτύου και τι περιλαμβάνουν οι μελλοντικοί επενδυτικοί σχεδιασμοί;» ο κ. Καρακίτσος  ανέφερε «για τα καταστήματα που έχουμε μετατρέψει έως τώρα σε SPAR έχουν ήδη γίνει συνολικές επενδύσεις ύψους 2,7 εκατ. ευρώ περίπου, που αφορούσαν στην εξωτερική αλλά και εσωτερική σηματοποίηση των καταστημάτων, σε πάγιο εξοπλισμό, (ράφια, ψυγεία κ.α.), σε κτιριακές εργασίες, σε ΙΤ και λογισμικό, στην εκπαίδευση του προσωπικού κ.α. Εκείνο που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως σαν SPAR δίνουμε λύσεις πάντα μέσα σε λογικά πλαίσια κόστους για τους συνεργάτες μας, εξετάζοντας με μεγάλη ευαισθησία το ROI κάθε επένδυσης αλλά και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, η οποία για εμάς στόχος είναι να αυξάνεται σημαντικά».

Related posts

Η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου στις 10 Απριλίου 1826 – Η πείνα των πολιορκημένων

4press

Νεκτάριος Φαρμάκης: «Το αύριο της Δυτικής Ελλάδας είναι τώρα!» – Παρουσίασε τους υποψήφιους στην Αχαΐα – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

4press

Οι νέοι κανόνες στα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής – Πως θα δοκιμάζουμε ρούχα

4press