Ειδήσεις

Τα νέα οδικά και σιδηροδρομικά έργα που θα αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα

Η χθεσινή έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος αποτελεί ένα από τα μεγάλα έργα που δρομολογούνται στη Δυτική Ελλάδα. 

Όπως ανέφερε χτες και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά την διάρκεια της ομιλίας του από το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην Αμαλιάδα, οδικά αλλά και σιδηροδρομικά έργαν προπουλογισμου άνω του 1,2 δισ ευρώ έχουν προγραμματιστεί στο νομό, σηματοδοτούν άλμα ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας καθώς και ποιότητα ζωής και καλύτερη καθημερινότητα για όλους τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Δυτικής Ελλάδας. 

Εκτός από το Πάτρα – Πύργος, σε εξέλιξη βρίσκεται ο οδικός άξονας Άκτιο  – Αμβρακία, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023. Το έργο εκτελείται από τη Mytilineos και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο για τη Δυτική Ελλάδα μέχρι τουλάχιστον να ξεκινήσουν τα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων.

Σε εξέλιξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023, βρίσκεται το έργο της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με τον άξονα Άκτιο – Αμβρακία, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ. Το έργο περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το πρώτο είναι το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος και το δεύτερο Βόνιτσα – Λευκάδα. Το κόστος του έργου είναι 48,1 εκατ. ευρώ με το τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, να έχει μήκος περίπου 16 χλμ. και το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος περίπου 5 χλμ..

Ένα ακόμη οδικό έργο στη Δυτική Ελλάδα οδεύει προς ένταξη στο Ταμείο Ανάπτυξης, το οποίο ανακοίνωσε εχθές ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης. Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία, συνολικού μήκους 25 χλμ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 50 εκατ. ευρώ, αν και το ύψος του δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.

Τέλος, υπάρχει και το οδικό τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο μέσω πρόσφατης τροπολογίας, επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και θα εξεταστεί στο άμεσο μέλλον το τι μέλλει γενέσθαι με την υλοποίηση του. 

Σιδηροδρομικά έργα 

Ταυτόχρονα με τα οδικά έργα, και μια σειρά από μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν ξεκινήσει ήδη να υλοποιούνται ή έχουν δημοπρατηθεί και αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα στη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος στην οποία εντάσσεται η Σήραγγα της Παναγοπούλας, η οποία κατατάσσεται στις 5 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας, με μήκος 4,8 χλμ. αλλά και η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος – Πάτρα, η κατασκευή των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη. 

Ήδη, έχει δημοπρατηθεί το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (Κιάτο – Πάτρα), Ροδοδάφνη – Ρίο, συνολικού προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ  –  Mytilineos, καθώς και η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, με ανάδοχο το ίδιο σχήμα. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα συγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200 χλμ/ώρα.

Τέλος, όσον αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρας – Πύργου, ο ΟΣΕ ανέθεσε υπηρεσίες Συμβούλου για την υποβοήθηση των υπηρεσιών του στη σύνταξη μελέτης ανάλυσης κόστους – οφέλους του έργου.

Το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κάτω Αχαΐα – Πύργος, αποτελεί μέρος του συνολικότερου έργου σιδηροδρομικής διασύνδεσης μεταξύ της Πάτρας και του Πύργου και είναι συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 77 χλμ. περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή μέχρι και τον Πύργο, ενώ περιλαμβάνεται σε αυτό η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο.

Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, που ουσιαστικά θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή γραμμή Κιάτο – Πάτρα.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους περίπου 11 χλμ.

Related posts

Διακοπή κυκλοφορίας στην Ιονία Οδό στο τμήμα Αντίρριο – Γαβρολίμνη

4press

Καιρός: Συννεφιασμένη Τετάρτη – Πού αναμένονται βροχές & καταιγίδες

4press

H φωτιά της Γορτυνίας απειλεί την Ηλεία – Πυροσβεστικός φραγμός η γραμμή άμυνας

4press