Click Minds Ειδήσεις

O νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου σε 3D

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Ξεκίνησαν επίσημα τα έργα για το Πάτρα-Πύργος – Το χρονοδιάγραμμα, οι κόμβοι, τα μεγάλα έργα

H διάρκεια της νέας σύμβασης

Η διάρκεια της παραχώρησης πλέον έχει οριστεί σε 23 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2044. Πρακτικά η διάρκεια επιμηκύνεται κατά περίπου 5 έτη σε σχέση με την αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2008.

Η διάρκεια των έργων με έναρξη τις αρχές του 2022 έχει οριστεί για τα πρώτα 56 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, όπως αναφέρει ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,  θα ολοκληρωθούν και θα δοθούν στην κυκλοφορία πριν τους 35 μήνες, δηλαδή στα τέλη του 2024. Αφορά το τμήμα Πύργος-Κάτω Αχαγιά.

Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Περιμετρική Πάτρας θα δοθεί στους 40 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2025.

Ο χαρακτήρας της κατασκευής του τμήματος Πάτρα-Πύργος έχει πλέον τον χαρακτήρα της δεσμευτικής επένδυσης στο οποίο οι μέτοχοι πρέπει να καταβάλουν ως μετοχικό κεφάλαιο 10 εκατ. ευρώ. Για να γίνει δεκτή οποιαδήποτε αύξηση της επένδυσης αυτής προϋποθέτει την έγγραφη συναίνεση του Δημοσίου.

Συμβολή Δημοσίου – Ολυμπίας Οδού

Το Δημόσιο αναλαμβάνει να καταβάλει στον Παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή αναφορικά με τις Κατασκευές Πάτρα-Πύργος, η οποία ανέρχεται συνολικά σε τρέχουσες τιμές σε διακόσια δέκα έξι εκατομμύρια εξακόσιες είκοσι οκτώ χιλιάδες εννιακόσια ενενήντα τέσσερα Ευρώ και ενενήντα τρία λεπτά του Ευρώ (216.628.994,93€), (“Χρηματοδοτική Συμβολή Κατασκευών Πάτρα-Πύργος”).

Το Δημόσιο θα καταβάλει την Χρηματοδοτική Συμβολή Κατασκευών Πάτρα-Πύργος κατά τα Ορόσημα, τις ημερομηνίες και κατά τα ειδικότερα ποσά που καθορίζονται στη νέα συμβαση.

Μετά τα πρώτα 31,23 εκατ. ευρώ θα δοθούν επόμενες δόσεις της δημόσιας συμβολής με την επίτευξη του αντίστοιχου χρονικού οροσήμου. Τα υπόλοιπα ποσά είναι 27,56 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια 23,79 εκατ. ευρώ, 15,86 εκατ. ευρώ και η εξόφληση θα γίνει με 7,93 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 116 εκατ. ευρώ. Από αυτά σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα 106 αφορούν δανεισμό και τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια.

Το Δημόσιο θα πρέπει να διαθέσει τον απαιτούμενο χώρο για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της περιόδου Τ2Α Πάτρα-Πύργος 9 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της 2ης τροποποίησης, και 12 μήνες για τους λοιπούς χώρους (π.χ. τάφροι οφρύος, τάφροι ποδός, παράπλευρες και τοπικές οδοί).

Μετά το πέρας της Πατρών-Πύργου ως τμήμα ΙΙ εντάσσεται το τμήμα Πύργος-Αλφειός είναι μήκους 13χλμ και το ως τμήμα iii το Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκος 76,2 χλμ.

Ποιο είναι το έργο

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.

Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.

Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο περιλαμβάνει:

– Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8χλμ
– 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).

Εργασίες θα εκτελεστούν σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο. Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Ξεκίνησαν επίσημα τα έργα για το Πάτρα-Πύργος – Το χρονοδιάγραμμα, οι κόμβοι, τα μεγάλα έργα

Related posts

Αυτός ήταν ο 41χρονος άνδρας που σκοτώθηκε στο ατύχημα του ΗΣΑΠ – Το «αντίο» της ομάδας του

4press

Χαλάνδρι: Η κορούλα του οφθαλμίατρου τα είδε όλα – Τον είχε αγκαλιάσει ματωμένο και έκλαιγε (εικόνες, βίντεο)

4press

Τα δύο «κλειδιά» για μεγαλύτερη σύνταξη

4press