Υγεία & Fitness

Χρειάζεται να αφουγκραστείς το σώμα σου και όλο τον εαυτό σου και να εστιάσεις σε αυτό που πραγματικά σου λείπει.

Εκτός, λοιπόν από τη φυσική ανάπαυση, υπάρχουν και οι παρακάτω:

Κάθε μέρα που ξυπνάω, πιο κουρασμένη από όσο κοιμήθηκα, αναρωτιέμαι τι πάει λάθος. Μήπως να κάνω εξετάσεις, να πάω στο γιατρό, να κοιμάμαι περισσότερο; Να κοιμάμαι πιο νωρίς;

Όταν λέμε ξεκούραση, όλοι πάνω κάτω φανταζόμαστε ύπνο, ξάπλα, καναπέ, κλειστά μάτια, χαλάρωση. Κι όμως υπάρχουν και άλλα είδη ξεκούρασης που χρειάζεται το σώμα μας, το πνεύμα μας, η ψυχή μας, το μυαλό μας. Και ιδίως σήμερα που βομβαρδιζόμαστε με όλων των ειδών τα μηνύματα, τις ακτινοβολίες, τα φώτα, το θόρυβο.1.1608114954&ga_sid=1641817695&ga_hid=1

Κάποιες φορές δεν αρκεί απλά να ξαπλώσεις ή να κοιμηθείς νωρίτερα ή περισσότερο.

Χρειάζεται να αφουγκραστείς το σώμα σου και όλο τον εαυτό σου και να εστιάσεις σε αυτό που πραγματικά σου λείπει.

Εκτός, λοιπόν από τη φυσική ανάπαυση, υπάρχουν και οι παρακάτω:

1. Συναισθηματική ηρεμία.

Η καθημερινότητα και οι γρήγοροι ρυθμοί απαιτούν από εμάς να καταπιέζουμε τα πραγματικά συναισθήματά μας. Είμαστε μονίμως σε κατάσταση άμυνας, αποδεχόμενοι πίεση στην εργασία, στο σπίτι, στα προσωπικά. Προσπαθήστε να αποβάλλετε τα αρνητικά συναισθήματα, συζητώντας με κάποιον που έχετε εμπιστοσύνη, χωρίς να κρύψετε τίποτα από όσα αισθάνεστε. Γράψτε ημερολόγιο με τα συναισθήματα της ημέρας σας, τις πιέσεις που δεχτήκατε, μιλήστε στον εαυτό σας, γράφει η  Ιωάννα Ελ Σοκάρυ στο tsemperlidou.gr.

Απομακρύνετε από το πλάι σας ανθρώπους που σας προξενούν αρνητικά συναισθήματα, θυμό, άρνηση, ζήλια, ενοχές, απόγνωση. Μη νιώθετε άσχημα για ό,τι αισθάνεστε. Κανένα συναίσθημα δεν είναι κακό από μόνο του.

2. Νοητική ανάπαυλα.

Το μυαλό μας σκέφτεται συνεχώς και όταν μάλιστα αυτές οι σκέψεις δεν είναι θετικές, τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Αν αισθάνεστε τις σκέψεις στο μυαλό σας να τρέχουν, αν αναλύετε τα πάντα και αισθάνεστε πνευματικά κουρασμένοι, προσπαθήστε κάθε μέρα να περνάτε ένα 20λεπτο-30λεπτο, χωρίς να σκέφτεστε τίποτα.

Πώς; Κάντε διαλογισμό, ένα περίπατο στη φύση, στη θάλασσα, σκεφτείτε θετικές φράσεις, μουτζουρώστε ένα φύλλο χαρτί χωρίς τίποτα στο μυαλό σας. Αδειάστε το μυαλό σας, αφήστε το να ξεκουραστεί.

3. Αποφόρτιση των αισθήσεων.

Με τη τεχνολογία παρούσα σε κάθε έκφανση της ζωής μας, οι αισθήσεις μας πυρπολούνται από θορύβους, ακτινοβολία, φώτα. Καθίστε κάποια στιγμή και σημειώστε πόσες φορές χτύπησε το κινητό σας για εισερχόμενο emai, tweet, Instagram story, like, sms, κλπ κλπ. Να μη προσθέσουμε σε αυτό, τις τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα, τα βίντεο, τις εικόνες που υπάρχουν παντού. Έχουμε πάθε υπερφόρτωση. Ακόμα και όταν λέμε ότι θα κάνουμε διάλειμμα, καθόμαστε συνήθως μπροστά σε έναν υπολογιστή ή με το κινητό στο χέρι, δήθεν για να ενημερωθούμε ή διασκεδάσουμε ή χαλαρώσουμε.

Στην ουσία όμως μόνο χαλάρωση δεν είναι. Κλείστε κάθε μέρα, για ένα χρονικό διάστημα 20-30 λεπτών όλες τις συσκευές, τηλέφωνα, τάμπλετ, τηλεοράσεις, υπολογιστές, μίξερ, καφετέριες, οτιδήποτε έχει θόρυβο. Χρησιμοποιείστε ακουστικά ή ωτοασπίδες που περιορίζουν την ένταση του θορύβου. Μείνετε για αυτό το διάστημα στην απόλυτη σιωπή, δίνοντας στις αισθήσεις σας την ησυχία και την ξεκούραση που τόσο χρειάζονται.

4. Κοινωνική ηρεμία.

Ενώ θεωρούμε ότι η κοινωνικοποίησή μας και οι κοινωνικές μας σχέσεις, μας ξεκουράζουν, πολλές φορές συμβαίνει το αντίθετο. Καθώς υπακούμε σε κοινωνικές επιταγές και «πρέπει», αυτό στην ουσία μας πιέζει, μας αγχώνει, μας στρεσάρει. Κοινωνική ηρεμία σημαίνει ότι μπορούμε να είμαστε ο πραγματικός μας εαυτός, δεν φοβόμαστε να εκφραστούμε ελεύθερα, δε μας ενδιαφέρει το τι θα «πει ο κόσμος».

Για αυτό μένουμε μόνοι μας με τον εαυτό μας, μιλάμε με κάποιον που μπορούμε να εκφράσουμε όλα μας τα συναισθήματα χωρίς κριτική. Αποδεσμευόμαστε κάπου κάπου από τα social media, κάνοντας αποτοξίνωση.

5. Πνευματική ανάπαυση.

Πνευματική ξεκούραση είναι όταν βουτάμε βαθιά στον εαυτό μας, στις ενδόμυχες πεποιθήσεις μας, στο ποιοι πραγματικά είμαστε. Συνδεόμαστε ξανά με το κέντρο του είναι μας, κάνουμε φιλοσοφικές αναζητήσεις.

Εάν πιστεύετε σε κάποια θρησκεία, εξασκείστε τα θρησκευτικά σας καθήκοντα, αν όχι, συζητήστε με ανθρώπους κοντινούς σας τις φιλοσοφίες σας, τα πιστεύω σας, ανταλλάξτε απόψεις για τη ζωή και τον σκοπό μας στη ζωή. Να είστε ευγνώμονες κάθε μέρα, εντάξτε τη θετικότητα στη ζωή σας και στα πιστεύω σας.

6. Δημιουργική ανανέωση.

Η δημιουργικότητά μας, είναι σαν τους μύες του σώματός μας. Χρειάζεται εξάσκηση. Επειδή χρησιμοποιούμε τη δημιουργικότητά μας πιο συχνά από όσο νομίζουμε, όταν οργανώνουμε πάρτι έκπληξη στην κολλητή μας, όταν αυτοσχεδιάζουμε παιχνίδια με τα παιδιά μας, όταν προτείνουμε έναν καινούργιο τρόπο χειρισμού στη δουλειά μας. Συχνά λοιπόν, θέλει και αυτή μια χαλάρωση, μια ανανέωση.

Δείτε μια ταινία, διαβάστε ένα βιβλίο, επισκεφτείτε ένα μουσείο, ακούστε χαλαρωτική μουσική, συνδεθείτε με τη φύση, κάντε μια βόλτα.

Επομένως, πριν αρχίσετε τις εξετάσεις και τις επισκέψεις στους γιατρούς, πριν ανησυχήσετε που ξυπνάτε κουρασμένοι, προσπαθήστε να ξεκουράσετε και τις άλλες πτυχές του εαυτού σας και της ζωής σας. Ο καθένας από εμάς είναι μια πολυσχιδής οντότητα, με πολλά χαρίσματα και χαρακτηριστικά και όλα από αυτά θέλουν την προσοχή μας και τη φροντίδα μας.

Related posts

Μπουρλά για εμβόλιο Pfizer: «Θα πρέπει να εμβολιαστείτε όλοι πάλι από την αρχή. Το εμβόλιο διαρκεί 6 μήνες»!

4press

Τα παιδιά που περνούν χρόνο στη φύση είναι πιο χαρούμενα, πιο υγιή και λιγότερο αγχωμένα – ξεκινάμε τις βόλτες λοιπόν!

4press

Νέα πλατφόρμα εμβολιασμού από ιδιώτες γιατρούς σε ιατρεία και κατ’ οίκον

4press