Click Minds

Η ροζ… μάχη στα αναψυκτικά

Τα ροζ αναψυκτικά απειλούν τις λεμονάδες – Πώς οι Γιαννιώτες της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων μπήκαν «σφήνα» στις πολυεθνικές

Πριν την πανδημία τα ροζ αναψυκτικά, premium και λιγότερο premium, απασχολούσαν κυρίως τους ανθρώπους της εστίασης. Σήμερα έχουν αποκτήσει δική τους θέση στο ράφι της μεγάλης και της μικρής λιανικής, με τη ροζ… μάχη να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αφού πρόκειται για την πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία του κλάδου των αναψυκτικών.

Ήδη το ροζ γκρέιπφρουτ (pink grapefruit) ξεπερνά σε όγκο τα 4 εκατομμύρια λίτρα στην ελληνική αγορά, απειλώντας ευθέως την κλασική λεμονάδα, που παραμένει στα 8 εκατομμύρια λίτρα.

Η ροζ σόδα, που κρατά τα σκήπτρα στα αναψυκτικά για κοκτέιλ (ή αλλιώς mixers), έκανε ντεμπούτο στα καθ’ ημάς πριν 10 χρόνια ως δημιούργημα της Three Cents, ενώ ακολούθησαν και οι υπόλοιπες εταιρείες ελληνικές και πολυεθνικές. 

Οι παίκτες

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Coca – Cola 3E, η οποία έτσι κι αλλιώς είχε παρουσία στην κατηγορία με το σήμα Schweppes της The Coca – Cola Company εξαγόρασε πέρσι την Three Cents δαπανώντας 45 εκατ. ευρώ.

Ήταν η δεύτερη φορά που η εταιρεία των Δημήτρη Νταφόπουλου, Γιώργου Μπάγκου, Γιώργου Τσιρίκου και Βασίλη Καλαντζή, οι οποίοι διατηρούσαν δραστηριότητα στο χώρο του μπαρ και της εμπορίας ποτών, άλλαξε χέρια, καθώς είχε προηγηθεί η εξαγορά από την Ideal Holdings.

Ενδεικτικό επίσης της δυναμικής της κατηγορίας είναι η εκτίναξη των μεγεθών της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, γνωστή περισσότερο με το σήμα «Βίκος».

Το Βίκος Pink Grapefruit μέσα σε δύο χρόνια από το λανσάρισμά του κατάφερε να εμφανίσει υψηλό διψήφιο μερίδιο στο 21,9%, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία πίσω από τα Schweppes.

Οι καλές επιδόσεις αφορούν μεν το κομμάτι του λιανεμπορίου, αλλά κυρίως την αγορά του Ho.Re.Ca. όπου η εταιρεία της οικογένειας Σεπετά έχει κινηθεί πιο δυναμικά προχωρώντας σε συμφωνίες με εκατοντάδες σημεία (καφετέριες, μπαρ, beach bars) σε όλη την χώρα, ενώ το μεγάλο στοίχημα είναι η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά της Κρήτης.

Εκτός από τις βιομηχανίες αναψυκτικών σημαντικό έρεισμα στη νέα αυτή αγορά έχουν και μεγάλες εταιρείες του κλάδου της μπύρας, όπως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Carlsberg. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δραστηριοποιείται στην κατηγορία με το σήμα Tuborg, το οποίο στην κατηγορία των ροζ αναψυκτικών κατέχει αυτή τη στιγμή την 3η θέση.

Στην κατηγορία των mixers δραστηριοποιείται επίσης η PepsiCo Hellas αναβαθμίζοντας το product portfolio της με το αναψυκτικό Ήβη Pink Grapefruit Zero Sugar. Παρουσία έχει επίσης η ΕΨΑ, η Green Cola και η Frutop.

Επιπλέον, η Άμβυξ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, έχει αναλάβει από πέρσι την αντιπροσωπεία της βρετανικής εταιρείας Fevertree Drinks Plc. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στον τομέα των premium mixers, με τα Fever-Tree να κατέχουν την πρωτιά στις αγορές της Βρετανίας και της Αμερικής.

Μπουμ στην ανάπτυξη

Με το αλκοόλ να γίνεται κεντρικό στοιχείο της παγκόσμιας στρατηγικής για τα αναψυκτικά, μία από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις πίσω από την ανάπτυξη των premium mixers ήταν η έκρηξη των premium οινοπνευματωδών ποτών.

Με βάση τις εκτιμήσεις των εταιρειών ερευνών, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς mixers για κοκτέιλ αναμένεται να φτάσει τα 14,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,2%, από 9-10 δισεκατομμύρια δολάρια σήμερα.

Related posts

Ουκρανία: Το καρπούζι… σύμβολο ελπίδας των Ουκρανών μετά την επανάκτηση της Χερσώνας

4press

Μίκης Θεοδωράκης – Κρητικοί συνοδεύουν τη σορό του τραγουδώντας «Ένα το χελιδόνι»

4press

Πώς «διδάσκεται» η ευτυχία στα παιδιά – Προβλήματα, διλήμματα, αδιέξοδα; Ο ρόλος των γονέων & η βοήθεια των ειδικών

4press