Ειδήσεις Πολιτική

Τέμπη – Στη δίνη της δικαιοσύνης 7 γενικοί γραμματείς υπουργείων

Ο ειδικός εφέτης-ανακριτής που διερευνά την υπόθεση του εγκλήματος στα Τέμπη ετοιμάζεται να παραπέμψει 7 γενικούς γραμματείς Υπουργείων στο δικαστικό σύστημα, καθώς εξετάζει την πιθανότητα δίωξης υπουργικών στελεχών για αδικήματα που συνδέονται με το τραγικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», ο Σωτήρης Μπακαΐμης ζήτησε τα ονόματα όλων των γενικών γραμματέων που υπηρέτησαν στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών από το 2016 έως το 2023, εστιάζοντας σε πιθανές αξιόποινες πράξεις.

Η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας αναμένεται να προχωρήσει σε διώξεις εναντίον τους.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι πολιτικοί προϊστάμενοι των γενικών γραμματέων, δηλαδή οι υπουργοί Μεταφορών, φέρουν πολιτική ευθύνη και είναι υπόλογοι στη Βουλή για την κατάσταση.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διώξεις θα απευθυνθούν σε επτά γενικούς γραμματείς, εκ των οποίων τρεις υπηρέτησαν στο Υπουργείο Υποδομών και τέσσερις στο Υπουργείο Μεταφορών, κατά τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι κατά την επίμαχη περίοδο, δεν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, ενώ οι επαναλαμβανόμενες παρατάσεις καθυστέρησαν την πρόοδο του έργου, γεγονός που ενδεχομένως να είχε αποτρέψει την σύγκρουση των τρένων.

Παράλληλα, η εφημερίδα «Δημοκρατία» αναφέρει ότι στελέχη του υπουργείου Μεταφορών παραδέχτηκαν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργούσε με ελλιπή χρηματοδότηση και υποστελέχωση, κάτι που οδήγησε σε σοβαρές δυσλειτουργίες στην συντήρηση των υποδομών και τη λειτουργία των δρομολογίων.

Παρά τις διαπιστώσεις τους, ισχυρίζονται ότι η ασφάλεια ήταν αποκλειστικά ευθύνη του ΟΣΕ και της ΡΑΣ.

Η διευθύντρια Σιδηροδρομικών Μεταφορών, Δ.Α., δήλωσε πως ο ΟΣΕ υπήρξε μόνιμα υποχρηματοδοτημένος και η συντήρηση των υποδομών ήταν ανεπαρκής.

Η έλλειψη προσωπικού ήταν επίσης σημαντική, καθώς ο αριθμός των υπαλλήλων είχε μειωθεί δραματικά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην ικανότητα του δικτύου και στις υπηρεσίες προς το κοινό.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, Π.Α., παραδέχτηκε ότι η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου ήταν γνωστή, αλλά η έλλειψη εκπαίδευσης του προσωπικού έγινε αντιληπτή μόλις 16 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα.

Επίσης, αναγνώρισε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν υπήρξε επαφή με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για θέματα ασφάλειας.

Η γραφειοκρατία και η κακή κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών, όπως η Γενική Γραμματεία Υποδομών, η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ, συνέβαλαν επίσης στην αποτυχία ταχείας επίλυσης των προβλημάτων, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή.

Related posts

Αποζημίωση 170.000 ευρώ σε 14χρονο που τραυματίστηκε από πυροτέχνημα στο καρναβάλι της Πάτρας

4press

Βρετανία: Βασιλιάς Κάρολος Γ’ και επισήμως

4press

Η 34χρονη Ιωάννα μπαίνει στο χειρουργείο για όγδοη φορά μετά την επίθεση με το βιτριόλι – Νέος ανακριτής στην υπόθεση

4press