Auto News

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS

Σαν την επιλογή συντρόφου. Φινετσάτη ερωμένη που σε κρατά καθημερινά σε εγρήγορση ή σοβαρή καθωσπρέπει σύζυγος από καλή οικογένεια με τρόπους και αρχές;

Ας τα πάρουμε με την απαραίτητη σειρά. Το Volkswagen Polo, το διαχρονικό σημείο αναφοράς στα μικρά αυτοκίνητα σε ό,τι αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και τις ανέσεις, αυτό που παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερες εκτελέσεις, ανανεώθηκε πρόσφατα. Είναι γεγονός πως αναβαθμίστηκε με σκοπό να ψαλιδίσει περαιτέρω την απόσταση που το χωρίζει από τα μικρομεσαία, κυρίως όμως από το βασικό απωθημένο του, το Golf.

Oι νέες σχεδιαστικές πινελιές τόσο μπροστά όσο και πίσω σε μάσκα και προφυλακτήρες, όπως και τα νέα στάνταρ φώτα LED θυμίζουν απροκάλυπτα τον μεγάλο αδελφό. Για πρώτη φορά στο Polo μία λωρίδα LED (προαιρετικά) διατρέχει τη μάσκα του ψυγείου, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα υιοθετούν νέο τρισδιάστατο σχεδιασμό, δυναμικά φλας και ειδικό εφέ κατά το φρενάρισμα.

Αυτά δεν έγιναν τυχαία αλλά προέκυψαν από την ανάγκη το supermini της VW να παραμείνει επίκαιρο απέναντι σε Ευρωπαίους ανταγωνιστές που τείνουν να χτίσουν τη δική τους αυτοκρατορία σε επίπεδο πωλήσεων (λιανικές και εταιρικές). Αναφερόμαστε φυσικά στο 208 της Peugeot, με τα ώριμα χαρακτηριστικά, τη σικ γαλλική κομψότητα και το δυναμικό στυλ. Για πάμε μέσα…

Σε επίπεδο εντυπώσεων (χάρη κυρίως στο i-cockpit) και απτής ποιότητας το 208 καταφέρνει εξαρχής να κεντρίσει το ενδιαφέρον. Τα υλικά αποτελούνται σε μεγάλο μέρος τους από μαλακό αφρώδες υλικό σε συνδυασμό με σμιλευμένες επιφάνειες και μοντέρνα σχεδίαση που θα κάνει το μάτι να μη βαριέται ακόμη και μετά από καιρό. Ο οδηγός αισθάνεται στο επίκεντρο χάρη στον απολύτως οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του κόκπιτ. Μπροστά του βρίσκεται ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων και λίγο πιο δεξιά, στραμμένη προς αυτόν, η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, μέσω της οποίας προβάλλονται και ελέγχονται αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Το πάνελ των αεροπορικού τύπου διακοπτών, ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς στο κέντρο της κονσόλας, σου υπενθυμίζει πως η Peugeot δεν είναι πλέον η ίδια. Πάντως, οδηγοί με ύψος άνω του μέσου όρου θα πρέπει να ρυθμίσουν το τιμόνι χαμηλά, ώστε να μην τους κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Η συναρμογή των τμημάτων είναι στιβαρή, οι χώροι για μικροαντικείμενα επαρκείς και οι ποτηροθήκες εύχρηστες, όπως και το πρακτικό ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα. Οι μικρές θήκες στις πόρτες ευθύνονται για τη δεύτερη γκρίνια μας. Η τρίτη αφορά τους χώρους των πίσω επιβατών, οι οποίοι είναι ελαφρώς μικρότεροι από τους αντίστοιχους του Polo. Ο χώρος αποσκευών του 208 διαθέτει χωρητικότητα 311 lt, τιμή ανταγωνιστική απέναντι στα -κορυφαία- 351 lt του Polo.

H καμπίνα του γερμανικού αυτοκινήτου είναι επίσης καλοφτιαγμένη και σαφώς πιο προσγειωμένη αισθητικά, αφού εδώ δεν υπάρχουν οπτικά ερεθίσματα και όλα σού είναι αρκετά οικεία. Οι χώροι του όχι μόνο είναι μεγαλύτεροι από τους αντίστοιχους του 208, κυρίως για τους πίσω επιβάτες, αλλά και από τους καλύτερους στη μικρή κατηγορία. Πολύ καλή είναι η εργονομία σε ό,τι αφορά διακόπτες και χειριστήρια, όπως και η θέση οδήγησης, όπου μπορεί εύκολα να βολευτεί ο καθένας ανεξαρτήτως αναστήματος. Ικανοποιητικές κρίνονται οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η γερμανική ποιότητα σε πείθει αμέσως.

Το εσωτερικό του Polo, χωρίς να καινοτομεί ή να είναι οδηγοκεντρικό όπως το αντίστοιχο του 208, καταφέρνει να είναι φιλόξενο και πρακτικό, ίσως περισσότερο από τον αντίπαλό του. Για πρώτη φορά διαθέτει το Digital Cockpit, έναν συνδυασμό ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης αφής για το σύστημα Infotainment σε μία ενιαία μονάδα, η οποία μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με ένα επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι και συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας νέας γενιάς. Βάλτε τους κινητήρες μπροστά…

Ο κινητήρας-πασπαρτού του VW θέτει ως στόχο την καλή απόδοση σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές και κατανάλωση. Συνδυάζεται με turbo και άμεσο ψεκασμό και στην περίπτωσή μας η απόδοσή του φτάνει τους 95 PS και τα 17,8 kgm ροπής. Εχει χαρακτηριστικό ήχο στις χαμηλές στροφές και γραμμική αύξηση της απόδοσης, ενώ το δυνατό του χαρτί δεν είναι σίγουρα ο χαμηλός ρυθμός περιστροφής.

Ζωντανεύει μετά τις 2000 rpm και αισθάνεται στα νερά του κυρίως σε μεσαίο εύρος λειτουργίας. Στην πόλη αναζητάς περισσότερη ψυχή, ειδικά σε εκείνες τις φάσεις που ρολάρεις με ρελαντί και 2η-3η στο κιβώτιο. Το τελευταίο υιοθετεί πέντε σχέσεις με αραιή κλιμάκωση και δεν διακρίνεται για το καλύτερο κούμπωμα που μπορείς να συναντήσεις.

Στο 208 βρίσκεις τον γνώριμο για την προθυμία του 1.2 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 100 PS. Στην πράξη δεν αντιμετωπίζει κάποιο ζήτημα απέναντι στο σύνολο του Polo. H εντυπωσιακή ροπή των 20,9 kgm από τις 1.750 rpm αποτελεί το μεγαλύτερο σημείο υπεροχής έναντι του αντιπάλου του.

Παρότι η απόκριση του γκαζιού στις πολύ χαμηλές στροφές δεν είναι σπουδαία. Όπως και να έχει, στις ρεπρίζ ο λέοντας δείχνει ξεκάθαρα τα δόντια του στο πιο αργό VW, έχοντας μάλιστα στη φαρέτρα του ένα πολύ πιο συνεργάσιμο επιλογέα στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αναλογικά με το αντίστοιχο του Polo. Σε επίπεδο κατανάλωσης οι δύο Ευρωπαίοι μονομάχοι δεν είναι μακριά, με 7,5 lt/100 km για το 208 και 7,3 lt/100 km για το νεοφερμένο Polo.

Στον δρόμο διαπιστώνεις πως οι Γάλλοι έχουν προσθέσει στην εξίσωση και αθλητικά χαρακτηριστικά στο σχετικά σφιχτό στήσιμο, με αποτέλεσμα το 208 να αποδεικνύεται αρκετά πιο αποτελεσματικό στην πίεση, αλλά και πιο ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή. Διαθέτει εξαιρετικά υψηλό όριο πρόσφυσης και η ανάρτηση ελέγχει με σωστό τρόπο κάθε κίνηση του αμαξώματος.

H κλίση είναι περιορισμένη, οπότε το 208 εμπνέει σιγουριά προκειμένου να κινηθείς γρήγορα παραμένοντας προσηλωμένος σε σβέλτο ρυθμό. Η ουδετερότητα δίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων το μέτρο, με συνέπεια να προτάσσει αρκετή ενέργεια στο μικρό Peugeot. Ο μικρός λέων μπορεί να μην κληρονόμησε τη συμμετοχική διάθεση και τη ρυθμισιμότητα των προκατόχων του, διαθέτει όμως ακριβές και αρκετά άμεσο τιμόνι και μεγαλύτερη ευελιξία από τον αντίπαλό του στον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση.

Όλα αυτά μάλιστα τα επιτυγχάνει έχοντας έναν γαλλικό αέρα στο πάτημα, στοιχείο που συμβάλλει καταλυτικά στην άνεση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει μια κάπως «ξερή» αντίδραση. To Polo ποντάρει περισσότερο στην ώριμη αίσθηση ενός σαφώς μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η εξαιρετική ηχομόνωση κρατάει κάθε είδους θόρυβο εκτός καμπίνας.

Το πλαίσιο δείχνει ακλόνητο και η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία. Θυμίζει περισσότερο από ποτέ Golf υπό κλίμακα και αυτό -αν μη τι άλλο- είναι κολακευτικό. Η συμπεριφορά στις στροφές δεν χαρακτηρίζεται από αμεσότητα, άλλωστε ανέκαθεν το Polo υπερψήφιζε σε ένα ασφαλές, εύχρηστο και ολοκληρωμένο πακέτο, παρά σε κάτι διαφορετικό. Αυτά μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και την κορυφαία ηχομόνωση στην τελευταία γενιά αποτελούν για άλλη μία φορά τα δυνατά χαρτιά του.

Φύγαμε για ρεζουμέ…
Το 208 επικρατεί στην αντιπαράθεση με το Polo.
 Ευχάριστο στην καθημερινή χρήση, αποτελεί το supermini που αγοράζεις περισσότερο με την καρδιά. Επιπλέον έχει εξίσου καλή ποιότητα κατασκευής με το VW, αποδείχτηκε αντίστοιχα οικονομικό σε καύσιμο και διατίθεται μάλιστα σε χαμηλότερη τιμή αγοράς στις εκδόσεις εξοπλισμού με το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Λένε, όμως, πως η αξία του ηττημένου προσδίδει δόξα στον νικητή. Με άλλα λόγια, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως το Polo (ο θεμέλιος λίθος του γερμανικού περφεξιονισμού) αποτελεί το blue chip της κατηγορίας διαχρονικά. Ένα σημαντικό κεφάλαιο στα supermini, που καθορίζει τις εξελίξεις σε κάθε γενιά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

PEUGEOT 208 1.2 PURETECH 100 PS: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.055/1.745/1.430 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 311 LT

VW POLO 1.0 TSI 95 PS: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MAC PHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.074/1.751/1.451 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.552 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 351 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT: 100 PS @ 5.500 RPM, 20,9 KGM @ 1.750 RPM
VW: 95 PS @ 5.000-500 RPM, 17,8 KGM @ 1.600-3.500 RPM

ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT: 165 KG
VW: 172 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
PEUGEOT: 11,6 KG/PS
VW: 12,3 KG/PS

0-100 km/h
PEUGEOT: 9,9”
VW: 10,8’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
PEUGEOT: 7,5 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,2
VW: 7,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT: 188 KM/H
VW: 187 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
PEUGEOT: 44 LT
VW: 40 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
PEUGEOT: 586 KM
VW: 547 KM

CΟ2
PEUGEOT: 115 G/KM
VW: 118 G/KM

TIMH ΠΩΛΗΣΗΣ:
PEUGEOT: 19.200€
VW: 19.250€

Related posts

Του χρέωσαν αλλαγή λαδιών σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

4press

Από την Τρίτη αλλάζει όνομα η Daimler Mercedes-Benz

4press

Palade: Η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo έρχεται το 2023

4press